DIY lipbalm container en lipbalm

Heey meiden,

Ik zat even op internet en zag allemaal lipbalm voorbij komen, één in het bijzonder. Het was een cola dopje als lipbalm container :D. Ik gelijk kijken of ik de spullen wel had en ja!, die had ik dus heb ik deze DIY gemaakt.

Benodigdheden:

  • leeg cola petfles(je) (kan ook een petfles(je) van iets anders zijn, maar in dit geval cola)
  • schaar
  • glazen schaaltje
  • plastic bakje
  • 2 lepeltjes
  • een beetje cola
  • waterkoker
  • lijmpistool
  • vaseline

stap 1.

Pak je flesje en knip het bovenste stukje hals (inlc. dop) eraf.

stap 2.

Je hebt nu de dop met een stukje hals eronder. Plak aan de onderkant van het stukje hals een goed stevig stuk plastic (ik had dat niet dus ik deed het met karton).

stap 3.

Zet de waterkoker aan. Doe alvast wat vaseline in het plastic bakje. Als het water gekookt is doe je dat in het glazen schaaltje. Op/in dat schaaltje doe je het plastic bakje en je roert de vaseline met de twee lepeltjes (je verwarmt de vaseline dus au bain marie)

stap 4. 

Als de vaseline is gesmolten doe je daar een klein beetje cola bij. Dan wordt de vaseline weer hard en moet je het weer laten smelten.

stap 5.

Als de vaseline weer is gesmolten doe je het in je lipbalm container en doe je het 2/3 uur in de vriezer.

Ik hoop dat jullie deze DIY leuk vonden!

xjes-Anne

2 gedachten over “DIY lipbalm container en lipbalm

Geef een reactie

