Smoothie!!!

Heey meiden,

Ik had vandaag zo veel zin in een smoothie dat ik dacht, laat ik er eentje maken (zelf ben ik niet zo van het fruit. Waarom, moet je me maar niet vragen, ik ben er nooit echt een grote fan van geweest). Maar goed, ik heb er tóch een gemaakt. Omdat ik geen speciale machine hiervoor heb, heb ik een maatbeker en staafmixer gebruikt.

2015-05-06 10.58.25 1_resized

Ingrediënten;

  • Banaan (ik heb twee kleine bananen gebruikt, ligt eraan hoe dik je je smoothie wilt hebben)
  • Melk (150 t/m 200 ml)
  • Kaneel
  • Staafmixer/blender of iets anders wat je er voor kunt gebruiken
  • Glas
  • Eventueel citroensap
  • Eventueel een rietje. Ik vind dat fijner drinken en het ziet er leuker uit 🙂

Zo ga je het doen; 

stap 1.

Pak een maatbeker, vul die met de melk.

stap 2.

Pak je banaan/bananen en breek/snijdt die in grote stukken. Als je dat gedaan hebt doe je ze bij de melk in de maatbeker.

stap 3.

Pak de kaneel en doe daarvan een klein beetje in de maatbeker (dit moet je op je gevoel doen 🙂 ).

stap 4.

Pak (in mijn geval) de staafmixer. Doe dit voorzichtig en niet te ruw (anders klotst het over de rand). Doe dit tot je geen klontjes meer hebt of je moet dat natuurlijk willen 🙂 .

stap 5.

Doe de smoothie in de beker die je naar je eigen keuze hebt gemaakt (ik deed er ook een roze rietje in dat vond ik zo leuk staan 🙂 .

stap 6. 

Deze stap is eventueel!! Maar ik vond de smoothie iets te zoet en ik hou daar niet zo van. Dus ik keek in de koelkast en vond een flesje citroensap. Ik heb hierbij best veel citroensap gebruikt. Maar ik hou dan ook meer van iets dat zuur is dan van iets wat zoet is.

Ik hoop dat het is gelukt!!!! Zo ja, geniet ervan 🙂 .

xjes-Anne

Geef een reactie

