Hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk

Heey meiden,

Ik heb een paar hele fijne apps die ik graag gebruik. Ik gebruik de apps:

VSCO CAM, Instasquare maker & mijn gewone camera van mijn telefoon.


~VSCO CAM~

Ik gebruik vooral de filter van VSCO CAM. Ik vind zelf de filters erg mooi en fijn werken. Je kan ook de helderheid, het contrast aanpassen en zelfs het kleureffect. Daarnaast kijk ik ook nog of de foto’s mooi bij elkaar passen (ik doe heel erg mijn best :)). Dat zie je op het eerste plaatje:

image

Ik begin als eerste met de filter. Ik gebruik meestal de filter F2. Deze geeft een koele sfeer aan de foto:image

Daarna ga ik mijn foto verhelderen. Daar heb niet een specifieke reden voor maar oké 😉 :

image

Daarna pas ik het contrast aan. Dat doe ik zodat je meer kleurdetails ziet op de foto:

.

image

Daarna ga ik hem sharpen. Dat doe ik zodat je meer details ziet van de voorwerpen op de foto:

image

Shadows blue geeft de zwarte delen van de foto een blauw tintje. Je kan natuurlijk zelf bepalen hoe donker of licht dat tintje is:

image

Highlights blue geeft de rest van de foto een blauw tintje. Ook deze kun je weer zelf bepalen qua tint:

image

.

~InstaSquare maker~

Ik gebruik deze alleen voor de finishing touch van een foto. Met deze app kun je je foto bijsnijden en een mooi randje om je foto heendoen. Het is anders dan PicCollage want daar kun je het niet precies in het midden zetten en je hebt het logo onder in beeld.

Als eerst de begin fase. Zo ziet het eruit als je de foto hebt uit gekozen. Als eerste klik ik op het pictogram rechts onderin:

image

Ik snijd de foto bij op 1:1 omdat het dan een vierkantje wordt en mooi past in het randje van later:

image

Daarna klik ik op het tweede pictogram van links. Daarmee kun je een mooi randje toevoegen. Ik klik altijd twee keer op dat picto, dan zie je twee groene stipjes. Elke keer dat je op dat pictogram klikt verschijnt er een groen stipje, dus één keer tikken één groen stipje, twee keer tikken twee groene stipjes enz. Ik vind één keer te dun en meer dan twee te dik. Dus daarom twee keer 😉 :

image

Dit is mijn resultaat:

Before

image

After

image


Dit is hoe ik mijn foto’s bewerk. Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vinden. En succes met foto’s maken.

xjes-Anne

Een gedachte over “Hoe ik mijn Instagram foto’s bewerk

Geef een reactie

