Bollen pellen

Heey meiden,

Ja, ik heb dit jaar voor het eerst bollen gepeld. De eerste dag was zeven juli tot en met 24 juli. Negen en tien juli hoefde ik niet te pellen want de bollen waren toen nog niet goed rijp 🙂 . Vandaag laat ik jullie zien hoe mijn dag eruit ziet als ik ga bollen pellen.

image

Ik begin de dag om 6:05 in de ochtend, lekker vroeg ook 😦 . Ik kleed me dan om, ik doe dan een sweater, een oude broek en oude schoenen aan.

Dan neem ik mijn ontbijtje. Ik ga tussen 06:15 en 06:20 ontbijten en dat doe ik ongeveer tot 06:45 🙂 . Dan poets ik mijn tanden en smeer ik mijn handen in met een handcrème van THE BODY SHOP. Dan ga ik naar beneden en pak mijn broodtrommel (ik smeer mijn brood ’s avonds, ik heb geen zin om ’s ochtends zes broodjes te moeten smeren 🙂 ) en vul mijn flesje water. Ik doe thuis Leukoplast om mijn duimen en wijsvingers want daar heb je geen tijd meer voor als je op je werk bent. Dan stap ik rond 07:10 op de fiets. Ik ben dan rond 07:25 op mijn bestemming aangekomen. Wij pellen van 07:30 tot 09:30, 10:00 tot 12:00, 13:00 tot 15:00 en dan van 15:30 tot ongeveer 17:00. De ene dag zijn we wat langer bezig dan de andere, ik was laatst bijvoorbeeld rond 15:45 al klaar 🙂 . Dan ga ik weer naar huis en dat is ongeveer een kwartiertje fietsen. ‘S avonds ga ik tussen 20:30 en 21:00 naar bed omdat ik anders de dag daarna kapot ben.

Dit is hoe mijn dag eruit ziet wanneer ik bollen pel. Hebben jullie ook een vakantie baantje?

xjes-Anne

2 gedachten over “Bollen pellen

Geef een reactie

