Chat

Bath!!

Heey meiden,

Zoals jullie al weten was ik afgelopen week in Bath een plaatsje in Engeland. Ik heb daar al een blogpost over geschreven klik hier om die te lezen. Nu was dat alleen nog maar een voorproefje en nog niet wat ik er van vond en de foto’s die ik heb genomen. En daar gaat dit artikel dus over!

Dag 1 maandag.

Yeey!!! Ik was jarig, ik had best veel cadeautjes gekregen in de bus van allemaal lieve kindjes ❤ !! Eigenlijk zaten we heel de dag in de bus 😦 . Wat uiteindelijk een

beetje saai werd want ja vanaf 05.30u (Nederlandse tijd) tot 18.30u (Engelse tijd wat een uur eerder is dan in Nederland dus was het in Nederland 19.30u) is toch best wel lang. Dus hebben we een halve dag in de bus gezeten… Toen we eenmaal in het gastgezin waren aangekomen gingen we lekker eten, we hadden een soort tosti maar dan met kaas en tomaat, ook hadden ze er nog chips bij gezet, YAMMIEEE!! Toen hebben we nog even een paar spelletjes gespeeld, namelijk pesten, ezelen & skip-bo. Toen gingen we ons klaar maken voor bed en gingen we nog even kletsen en rond 22.30u Engelse tijd gingen we slapen.

Dag 2 dinsdag.

We werden rond 06.45u Engelse tijd wakker gemaakt. Ons gastgezin had ook nog een hond genaamd: Tilly (eigenlijk weet ik niet hoe je het schrijft maar ik denk zo 🙂 ) en die kwam onze kamer binnen gestormd en likte ons wakker, ik lag bovenaan op het stapelbed dus Tilly kon niet bij mij komen. Aan de ene kant vind ik dat jammer maar het was wel rustiger wakker worden. Toen gingen we ons omkleden en gingen we ontbijten er stond van alles op tafel en ik had geroosterd brood met jam met limonade, op dat moment mis je je thee 😦 . Toen gingen we naar de bus en gingen we naar het reusachtige katheldraal! Ik zelf vond het gebouw best wel interesant maar er was een rondleiding en dat maakte het gewoon saai (vind ik dan hè) 😦 . Gelukkig mocht je daarna ook zelf nog even rond lopen waardoor je ook nog de dingen kon zien die je nog niet gezien had. Daarna gingen we naar Stonehenge. Jeetje wat zijn die stenen toch groot! Daar moesten we aan een opdracht werken dus heb ik de stenen niet eens zo goed gezien, daar baal ik ontiegelijk van want ik had me daar heel erg op verheugd. Maar alsnog heb ik een paar foto’s genomen. Het regende daar best wel hard dus trok ik mijn regenjas aan (op zo’n moment hou ik echt van de mensen die de regenpakken hebben uitgevonden!). Dus toen gingen we maar naar het café van Stonehenge en daar was free Wi-Fi ❤ ik had bij mijn gastgezin geen Wi-Fi en dat was niet erg anders zat je alleen maar achter je telefoon, maar nu kon ik even appen met mijn moeder ❤ . Maar ja je moest natuurlijk wel weer wat bestellen in dat café en dat deden we niet dus moesten we weg…. Ik dat café uitlopen, en dan maar tegen een raam aan staan om toch nog Wi-Fi te hebben 🙂 . Toen gingen we weer naar ons gastgezin. We aten die avond een omelet met aardappel kroketten en pasta in witte bonensaus en als toetje een lekkere cornetto ❤ !! Toen gingen we ons weer klaar maken voor bed en weer even kletsen en toen gingen we weer rond 22.30u Engelse tijd slapen.

1444121855028 14441220725121444142843010 14441428455001444142845948

Dag 3 woensdag.

Yeey!!! Die dag gingen we naar de Roman Baths. Dat was best wel leuk om te  zien en je mocht er ook nog wat water drinken vanuit de aarde. Ik vond dat zó smerig het proefde echt naar klei en het was warm en daar hou ik ook niet zo van maar goed wie niet probeert weet ook niet of het lekker is toch? Toen kregen we een rondleiding in Bath wat voor mijn gevoel best lang duurde maar oké. Daarna moesten we een tekening maken van wat we hadden gezien die dag. Na ja prima maar ik maakte er geen kunstwerk van hoor, want daarna mocht je gaan shoppen en je had maar twee uur voor ofzo dus ik raffelde het een beetje af, het ging toch maar naar je ouders en die vinden het al leuk als je aan ze denkt dus toen maakte het me niet uit dat mijn tekening niet zo mooi was 🙂 . Dus gingen we shoppen ❤ (er komt nog een shopblog aan ❤ ). Ik heb daar een badjas, een trui, een heel leuk shirtje gekocht & een eos gekocht ❤ alles is wel blauw maar daar hou ik ook van ❤ . Toen gingen we weer naar ons gastgezin die avond was het nichtje van mijn gastgezin er ook. Die avond aten we pizza met patat met als toetje Haribo snoepjes in vorm van minions, serieus? Ik heb er drie op daarna was ik misselijk, niet zo gek toch als je net pizza en patat op hebt (de combinatie van pizza en patat was ook wel nieuw voor mij). Zij was 13 jaar en heel gezellig. Ook die avond hebben we weer spelletjes gespeeld. Maar ik was natuurlijk weer zo slim om water over mijn kaarten heen te gooien dus die waren nat, joepie 😦 . Dus toen gingen we weer ezelen 🙂 . Toen ging ik even douchen en toen weer kletsen en slapen. Eigenlijk sliepen we elke dag rond de zelfde tijd dus weer rond 22.30u Engelse tijd.

1444206801553

1444213164525 1444215779536 1444215787657 1444215799498

Dag 4 donderdag.

Deze dag gingen we een plaatsje bezoeken waar het huis van Harry Potter in staat. Ik ging met Isabel foto’s maken vooronze murderstory (misschien komt die ook nog online, moet even kijken). Daarna gingen we een klooster in, daar lag een soort kist van steen en daar ging ik in liggen!! Daar ging ik nog met een paar jongens  door een tuin lopen en er was een hele grote boomstam met een trap, daar ging ik op staan maar het was best glad en er kwamen steeds meer mensen op dus ging ik er maar vanaf wat ik best wel eng vond want het was best hoog en glad 🙂 . We zijn toen ook nog naar een paar grotten geweest en daar komt ook de Cheddar gorge vandaan. Die avond gingen we in Bath eten, we kregen tien pond van onze docenten mee. Daarmee heb ik twee ham- kaas tosti’s en een smoothie van innocent op daarin zaten; blackberries, strawberries & blackcurrants. Erg lekker ❤ . Toen wilden een paar andere mensen van ons groepje ook nog naar de KFC en daar bestelde ze een beker cola maar kregen ze een liter fles met een beker erbij, LOL! Die avond was de Ghosthunt of iets in die trant. Dat vond ik echt heel leuk! Op een gegeven moment moest je je handen naar voren doen en dan zou je een tinteling in je hand moeten voelen, ja dat had ik dat was best wel creepy! Even later waren er een paar jonge kinderen tussen de 8 & 11 jaar en die begonnen jongens uit onze klas gay te noemen. Dat pikte onze jongens niet en scholden terug. Toen gingen die Engelse jochies ons volgen en evenlater begonnen ze te vechten, gezellig….. Het was niet raak hoor maar ik wist niet echt wat ik moest doen dus liep ik naar onze jongens die klappen wilden uitdelen en die trok ik weg, toen stond onze mentor ervoor en toen begonnen die jochies te zeggen van raak me niet aan en nog een paar dingen. Toen renden de jongetjes weg maar er waren nog twee meisjes, die begonnen hun middel vinger naar ons op te steken naar ons en toen werden er foto’s van hun gemaakt. Een meisje van onze groep zwaaide gewoon vet bitchie naar ze terug toen ze hun middelvinger op staken dat was echt heel grappig. Maar er waren ook kinderen die het echt heel eng vonden en die moesten huilen, dat was echt heel sneu. Dus dat was eigenlijk het onderwerp van die avond.

14443011854541444298919040

1444314737858

Dag 5 vrijdag.

Gingen we weer terug best saai maar oké. Bij de douane hebben we een uur gewacht op de trein om weer naar Frankrijk te kunnen gaan. De bus reis was heel gezellig!! Die avond hebben we gegeten bij de Mac-Donalds ❤ . En waren we rond 23.00u Nederlandse tijd weer terug. Thuis aangekomen nog even verhalen verteld.Toen nog even de kaartjes en pakjes geopend van mijn verjaardag en toen ben ik gaan slapen.

Het was echt een hele leuke ervaring en een super reis!

xjes-Anne

2 gedachten over “Bath!!

Geef een reactie

