Chat

#Prayforparis

Heey all,

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben mee gekregen is er vrijdag 13 november 2015 wat verschrikkelijks gebeurt in Parijs.

parijs Wil je dit plaatje gebruiken? Vermeld mijn blog dan even. Ik heb dit plaatje
helemaal zelf gemaakt voor dit artikel alvast bedankt♥

Vrijdag avond 13-11-2015 zijn er meerdere aanslagen in Parijs gepleegd. Het blijkt dat IS hier achter zit. Er zijn meer dan 130 doden gevallen, wat nog hoger op kan lopen door de kritieke toestanden van de gewonden in de ziekenhuizen. In het theater Bataclan werden tientallen mensen gegijzeld, er was een bericht op Facebook verschenen waar je het volgende uit kon halen: Die gene was daar zwaargewond en de daders schoten iedereen één voor één dood, hij zei haal ons hier weg.

Vrijdag avond had ik een feestje van een vriendin van mij. Toen mijn vader mij kwam ophalen zei die gelijk al dat er een aanslag in Parijs gaande was. Ik had het wel gehoord en zei oké want ik was er met mijn gedachten nog niet helemaal bij. Eenmaal thuis zaten mijn moeder en mijn zusje het journaal te kijken, ik ben er bij gaan zitten en toen pas drong het tot mij door.

Maar waarom? Waarom Frankrijk en geen ander land? Zolang Frankrijk doorgaat met zijn politiek, blijft het land een belangrijk doel voor IS.

De Franse luchtmacht voert sinds 27 september aanvallen op stellingen en opslagplaatsen van IS in Syrië uit. Maar Franse vliegtuigen voeren ook al sinds oktober 2014 luchtaanvallen boven Irak op stellingen van de IS-terroristen. De Irakese regering stemt in met de aanvallen, de Syrische overheid heeft nooit formeel toestemming verleend.

De aanslagen in Parijs kostten zo’n 130 mensen het leven. Het dodental stijgt waarschijnlijk nog, tientallen mensen liggen in kritieke toestand in ziekenhuizen.

Ik denk doordat Frankrijk zich verzet tegen IS, dat IS daardoor deze aanval heeft gepleegd.

Ik vind het echt verschrikkelijk dat dit is gebeurt, echt wie doet nu zoiets!

Toen ik dus thuis kwam heb ik het journaal gevolgd en ben ik rond 00.45 gaan slapen. Vanochtend weer journaal gekeken. Er waren heel veel video’s over mensen die uit de ramen hingen om te vluchten, een andere man was gered door zijn telefoon. Bij de wedstrijd in het stadion mochten de mensen die te laat waren niet meer naar binnen, deze man was  aan het bellen over wat ie met zijn kaartjes ging doen. Toen ie ophing ging er een bom af. Een scherf van die bom kwam tegen zijn telefoon. Had die gene niet die telefoon bij zijn hoofd gehad was zijn hoofd ontploft, zoals hij het zei.

Dit was even een heel ander artikel dan normaal. Maar ik vind het zo verschrikkelijk, daarom wilde ik het graag met jullie delen!

xjes-Anne

Geef een reactie

