Chat

Mijn 5 ergernissen aan het verkeer

Heey all,

Vandaag gaat mijn artikel over mijn 5 ergernissen aan het verkeer. Aangezien ik in totaal op een dag bijna twee uur fiets en dat vijf keer per week en mijn school midden in de stad staat heb ik aardig wat ergernissen.

  1. Breed fietsen
    Dit vind ik zó vervelend! Ik fiets op het fietspad en dan gaan mensen met vier man naast elkaar fietsen. Prima als je dat wilt doen, maar ga dan ook aan de kant als er een tegenligger aankomt of als iemand je wilt inhalen.
  2. Geen richting aangeven
    Dit geldt voor auto’s en fietsers. Als ik bijna bij school ben en ik nog maar een kwartier moet fietsen moet ik links af. Het is dan zegmaar zo ik fiets op een fietspad daarnaast is een weg en waar ik links moet is ook nog een weg. Nu fietste ik daar gewoon in een lekker tempo, ik gaf richting aan, maar er kwam een tegenligger aan. Dus ik wachtte maar zij ging dus ook die kant op (voor haar rechts voor mij links). Als zij nou richting had aangegeven had ik gewoon door kunnen fietsen. En bij auto’s op een rotonde. Bij een rotonde bij mijn woonplaats hebben de  auto’s voorrang. Dus ik fiets daar zo en er komt een auto aan, die gaf geen richting aan dus ik fiets door. Nu gaat die auto toch afslaan waar ik fiets en gaat ie naar mij lopen toeteren. Maar hij was toch echt degene die geen richting aan gaf!!
  3. Door rood rijden
    Een paar jaar geleden liep ik in de stad met mijn moeder en mijn zusje. Wij waren bij een zebrapad en het licht was voor ons op groen. Dus wij liepen daar zo en toen reden twee motors door rood. De eerste reed vlak voor mijn neus langs en de ander die wachtte maar want die zag de blik van mijn moeder. Als blikken dodelijk konden zijn….
  4. Niet aan de kant gaan
    Nou kijk je loopt zegmaar vet lekker in de stad. En dan lopen mensen vet breed en gaan gewoon niet aan de kant. Dus dan moet je wachten of je probeert er gewoon langs te gaan maar dan kijken mensen je vet chagrijnig aan.
  5. Slingeren
    Je hebt van die kinderen dat als je ze inhaalt gewoon gaan slingeren waardoor je echt gewoon aan de andere kant van het fietspad moet fietsen omdat je anders wordt aangereden. En soms komt er dan ook nog een tegenligger aan dus dan moet je ook nog maar eens sneller gaan fietsen ook!

Dit zijn zegmaar mijn 5 ergernissen. Ik heb ook wel eens gehad dat ik door groen reed en dat een auto dan door rood rijd en dan naar mij gaat toeteren, maar ik ben dan niet degene die iets verkeerd doet.

Dit zijn mijn 5 ergernissen. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden.

xjes-Anne

Een gedachte over “Mijn 5 ergernissen aan het verkeer

  1. Ik weet precies welke rotonde je bedoelt. Die is superverwarrend, omdat normaal rechtdoorgaand verkeer voor gaat op afslaand verkeer. Op deze rotonde gebeurt precies het tegenovergestelde, vandaar dat het zo verwarrend is. Als mensen dan nog eens geen richting aangeven wordt het ronduit gevaarlijk. In het verkeer is het ook gewoon vaak geven en nemen. En op de fiets ben je erg kwetsbaar. Pas goed op jezelf, en probeer altijd in te schatten wat die ander gaat doen in het verkeer. Probeer ook in te schatten of die ander jou ook ziet. Zeker vrachtwagens zijn gevaarlijk in verband met de dooie hoeken. Verkeer is nog steeds mensenwerk, en mensen maken fouten. Vang altijd de fouten van een ander op. Natuurlijk is het vervelend dat je misschien onnodig moet stoppen, maar je kunt beter één keer te veel stoppen dan een ongeluk krijgen.

    Like

Geef een reactie

