Chat

3FM Serious Request

Heey all,

Vandaag heb ik een artikel over 3FM Serious RequestElk jaar zet 3FM zich in voor een doel waar normaal niet zoveel aandacht voor is. Zij zetten zich in door een week in een ‘Glazen huis’ te zitten en daar niks te eten. Ook krijgen ze elke avond een nieuwe gast die bij hun mag blijven slapen.

3FM Serious Request 2015

​​​​​​​​​​3FM Serious Request 2015 zet zich in voor de generatie van de toekomst in oorlog en conflictgebieden: Kinderen en jongeren die leven onder de meest extreme omstandigheden en daardoor weinig kans hebben op scholing en ontwikkeling. Zij zijn de stille slachtoffers van de oorlog.

CAR Conflict 2014.

Ik vind dit zelf een heel mooi doel. Want de ‘grote mensen’ houden daar oorlog met elkaar maar de kinderen lijden daar onder. Moet je je voorstellen dat ons volk oorlog met elkaar zouden voeren, wij zouden dan helemaal niks te zeggen hebben. Nu kan ik er zelf al niet tegen als ik iets niet mag zeggen ofzo want ja iedereen heeft een stem en die mag iedereen horen. Tenminste zo denk ik daar over.
Ze hebben inmiddels al meer dan €100.000,-. Nu lijkt dat heel veel geld maar vorig jaar werd er €12.000.000,- opgehaald.
Dit jaar gaan Domien, Giel en Paul het ‘Glazen huis’bewonen. Ze mogen van 18 tot en met 24 december Heerlen hun thuisbasis noemen. De drie DJ’s worden de vaste bewoners van het Glazen Huis. Maar dat is nog niet alles, naast het drietal komt er elke dag een vierde 3FM DJ het Glazen Huis in met een 24-uurs challenge.
Altijd als Serious Request bezig is voel ik al helemaal de Kerst sfeer. Zelf heb ik ook geld opgehaald een paar jaar geleden. Ik heb er weer heel erg veel zin in!
xjes-Anne
Geef een reactie

