Chat

DIY muismat

Heey all,

Vandaag heb ik sinds een lange lange tijd weer een DIY voor jullie, ik ben van plan om het vaker te doen maar dan moet ik wel genoeg inspiratie hebben. Maar goed, ik heb een laptop die volgens mij negen jaar oud is en waarvan het toetsenboord het niet meer doet 😦 . Dus heb ik een apart toetsenbord en een muis gekregen. Nu deed de muis het niet zo fijn zonder een muismat maar ik had geen zin om een muismat te gaan kopen want ja dat vind ik zo’n nutteloos ding, dus had ik besloten er zelf eentje te maken.  Nou dat is gelukt en het werkt heel erg prettig dus nu ga ik het met jullie delen!

Nodig:
-Lijmpistool (Action)
-Kartonnen doos
-Stof naar keuze (Action)
-Textiellijm (Hema)
*Eventueel nog een label (Action)

Stap 1: Pak je kartonnen doos en knip daar twee vierkanten uit zodat elke zijde 15 cm  is.

allebei de vierkanten

Sorry dat de foto’s wat raar zijn, ik wilde er eerst een video van maken maar dat laat ik even gaan dus heb ik screenshots genomen 😉

Stap 2: Pak je lijmpistool en lijm de twee vierkanten aan elkaar vast.
TIP: Zit er een hobbelige kant op het karton? Lijm die dan aan de andere kant vast zodat de gladde kant boven zit.

Stap 3: Knip het stof uit wat je hebt uitgekozen. Leg dat met de mooie kant naar beneden zodat je de binnenkant van het stof ziet. Dan leg je daarop het karton wat inmiddels twee laags is (je hebt 2 stukken karton aan elkaar geplakt) met de gladde kant naar beneden. Nu pak je je textiellijm en trek je een lijn van hoek naar hoek, dit doe je met twee zijdes die tegenover elkaar staan. Dan pak je het stof wat aan de kant ligt waar je de lijm heb gesmeerd en dan vouw je daarvan de punt zo, zodat het een halve driehoek lijkt. Dat doe je ook bij de andere punt en dan plak je hem op. Dan ziet het er ongeveer zo uit als het goed is.

bv

Het witte is wat je hebt opgeplakt en het blauwe moet je nog opplakken.

Stap 4: Nu ga je met het blauwe precies doen wat je met de witte  hebt gedaan dus dan ziet het er zo uit.bv1

Je hebt nu dus het blauwe ook opgeplakt en nu zit je stof in ieder geval vast.

Eigenlijk ben je nu dus al klaar maar ik wilde er nog een label op plakken dus dat heb ik gedaan met textiellijm.

label

En als ie dan helemaal klaar is ziet het er zo uit!

muismat af

Ik vind het super fijn werken en het ziet er super leuk uit. Als jij toevallig een van mijn DIY’s doet zet er dan #DIYloa bij dan kan ik zien of mensen het maken en hoe het er uit ziet. Of je stuurt me een privébericht (dm) via insta en dan zie ik hem ook.

Nou ja ik hoop dat jullie deze DIY leuk vinden.

xjes-Anne

 

2 gedachten over “DIY muismat

Geef een reactie

