Mug cake!

Heey all,

Op het moment zit ik rond half tien op zondag dit bericht te schrijven. Ik heb vandaag (gister dus) geen tijd gehad dus schrijf ik het nu even snel voordat ik naar bed ga❤.

Oké ik heb dit recept ontdekt door nina, een vriendin van mij, zij heeft het weer van de youtuber Teske de Schepper. Nou had ik laatst zin in wat anders dan een snoepje of een koekje dus heb ik op youtube gezocht hoe je zo’n mug cake maakt en toen vond ik het recept!

Nodig:

· Officieel een halve eetlepel witte en bruine basterdsuiker maar wij hadden geen witte dus heb ik een hele eetlepel bruine basterdsuiker gebruikt.
· Eetlepel bloem.
· Ei (eigenlijk alleen het eigeel).
· Chocolade (maakt niet uit wat voor chocolade, zij raad speciale dingen aan namelijk choclate chips (chocolade druppels) maar ik heb een keertje een kinderbueno reep opgedeeld en een andere keer een kerstbal van chocolade.

Oké ik gebruik een mok maar je kan ook alles in een kom maken en daarna overgieten in de mok. Als eerst doe je de basterdsuiker in de kom/mok. Daarna pak je het ei en blijf je dat zeg maar overgooien in de schil van het ei zodat je alleen nog maar het eigeel hebt. Dan doe je het in de mok en dat moet je goed blijven roeren totdat het echt glad is, je moet wel een beetje snel en stevig roeren voordat je het gewenste recultaat krijgt. Daarna voeg je de bloem toe in de mok. Dat wordt heel klonterig maar geloof me als je door blijft roeren komt het goed! Dat blijf je ook door roeren totdat het glad is en dan voeg je de chocolade erbij toe, jammieeeee! Dan mag ie 40 seconden in de magnetron, jaa dan is ie daarna al helemaal klaar en kun je hem lekker opeten!!!

Als je eventjes alles zeker wilt weten hoe het eruit moet zien is hier de link naar Teske haar video.

Ik hoop dat als jullie deze cake maken hem lekker vinden en als je deze cake maakt eet smakelijk en dan zie ik jullie woensdag weer!

xjes-Anne

Geef een reactie

