Chat

3 Starbucks DIY drankjes!

Heey all,

Vandaag heb ik voor jullie weer een DIY! Het zijn dit keer Starbucks drankjes! Nou ja, er is eigenlijk maar één die ik lekker vind, maar ik deel toch de andere drankjes met jullie want smaken verschillen. Ik heb alle recepten van internet of Youtube. Oh ja alle recepten zijn gewoon voor 1 persoon.

Caramel Frappuccino:

Ingrediënten:

  • Halve kop melk
  • Eigenlijk 1,5 ijsblokjes, maar ik ben lui en gebruikte ongeveer 100 of  150ML water
  • 1,5 Eetlepel karamelsaus (had ik niet dus ik gebruikte Bebogeen)
  • 6 Theelepels suikers
  • Half kopje koude koffie, ik gebruikte Senseo en lauwe koffie want ik ben ongeduldig:) .
  • Evt. slagroom als topping

Hoe te maken?

Als eerst doe je de koffie in je beker, zoals ik al zei gebruikte ik lauwe koffie want hij koelt ook al af door het water en de melk. Dan doe je de ijsklontjes/water erbij. Als je ijsklontjes gebruikt moet je daarna de blender gebruiken, maak de klontjes voordat je ze gaat blende eerst nog even wat kleiner. Dan doe je de halve kop melk erbij. Dan doe je de suiker erbij en de karamelsaus/begogeen. Goed roeren of in de blender doen en dan is ie eigenlijk al klaar! Je kan eventueel nog een topping maken met slagroom en nog wat karamelsaus.

Hot Choclate:

ingrediënten:

  • 60Ml water
  • 2 eetlepels cacoapoeder
  • 2 eetlepels suiker
  • 350 ML melk
  • Een scheutje vanillesiroop (het recept van de Starbucks vanille-siroop is tevens te vinden op deze website)
  • Slagroom
  • Karamelsaus (Bebogeen)

Hoe te maken?

Voeg het water, suiker en cacao toe in je mok en roer dit tot een papje. Zet dit voor 30 seconden in de magnetron. Roer dit nu goed door en voeg de melk toe.  Zet dit nu weer in de magnetron ,maar nu voor 1.5 minuut.  Voeg nu de vanille (ben ik vergeten misschien vond ik hem daarom niet zo lekker) en de slagroom toe (wij hadden geen slagroom en ik ben er ook niet zo’n grote fan van), doe op de slagroom wat karamelsaus dat ziet er erg mooi uit.

Karamel Macchiato:

ingrediënten:

  • Melk
  • Kopje koffie
  • Karamelsaus (Bebogeen)

Hoe te maken?

Ten eerst dit is mijn favoriet!! Oké als eerst doe je je kopje koffie in de beker. Daarna doe je 2 eetlepels of 6 theelepels karamelsaus/bebogeen bij de koffie en roer je dit heel goed door. Dan doe je de melk eerst even 30 sec. in de magnetron en daarna voeg je dit bij de koffie en karamelsaus/bebogeen toe. Recept van Cindy Lee van Youtube.

Dit waren de recepten ik hoop dat jullie één van de drankjes lekker vinden!

xjes-Anne

 

 

 

 

 

 

 

 

2 gedachten over “3 Starbucks DIY drankjes!

Geef een reactie

