Opendag 2016!

Heey all,

Donderdag hadden we op onze school een opendag! Daarom waren we al 12.15u uit. Ik ben toen heel gewoon naar huis gegaan, maar ’s avonds ging ik naar de opendag van mijn school met mijn zusje, die zit nu in gr. 8.

Als je op mijn school binnen komt worden de ouders en de kinderen gescheiden. De kinderen krijgen dan te horen wat je allemaal zo’n beetje doet in de brugklas en de ouders horen belangrijke dingen over de school zelf.

Ik had afgesproken met een docent dat ik met mijn zusje bij haar in de klas zou komen. Dat was dus ook zo het geval en toen vroeg ze me af en toe over mijn ervaring met dat onderwerp, echt heel leuk maar ja ik wist alles van de brugklas al van wat je er ging beleven dus vond ik het aan de andere kant ook wel weer saai.

Nadat gesprek ding voor de kinderen verliet ik mijn zusje en ging ik met een vriendin de opendag af. Het was echt super grappig, we hebben met docenten gepraat proefjes gedaan en nog veel meer. Bij Frans kwam ik er dus achter dat mijn docent die zaterdag naar mijn dorp zou komen met zijn zoon bij mijn voetbalclub om naar zijn zoons wedstrijd te kijken, nou ja dat vond ik dus echt hilarisch😂. Op een gegeven moment waren we bij een tv waar allemaal leerlingen op waren te zien. Dat was zo grappig want ja wij weten hoe ze er nu uit zien en hoe erg ze dus eigenlijk zijn verandert. Daarna gingen we ook nog naar biologie. Daar heb ik ong. 6 groente stokjes op die je zelf in elkaar mocht zetten. Op mijn hand zie je het Duitse woord Frühstücken zien, elke week overhoort onze docent even of je wel hebt geleerd en dat woord kon ik dus echt niet onthouden dus schreef ik het op mijn hand. Oh ja het woord betekent ontbijten.

image

Ook de schoolfotograaf heeft foto’s van mij gemaakt. Ik zelf vind ze niet zo mooi maar wel grappig😂.

image

Ik met zo’n lekker groente stokje.

image

Als ik iets heel erg leuks zie😂.

image

En als ik eet.

Bij biologie hebben we ook nog een ander proefje gedaan, dat was met een zonnebril glaasje en nog touwtjes met balletjes. Ik ga niet zeggen hoe het gaat want dat begrijp je pas als je het ziet met je eigen ogen.

Nou ja eigenlijk was het gewoon een super leuke avond en ik heb nu al weer zin in de opendagen van volgend jaar!!

xjes-Anne

Ps: Sorry dat dit artikel vamdaag pas online komt, er was wat mis gegaan met de planning❤❤

Geef een reactie

