Beugelbekkie

Heey all,

Kennen jullie dat programma beugelbekkie? Nou ja, ik voel me nu echt zoals dat zegmaar. Ik heb sinds vorige week woensdag een beugel, brackets. En eigenlijk valt de pijn me wel mee, dat verschilt natuurlijk wel per persoon. Sommigen hebben er een dag last van andere een week en ik heb er twee dagen echt last van gehad, er zit wel een scheurtje in m’n tong en een blaar maar dat is eigenlijk wel het enige.

Maandag moest ik eventjes mijn elastiekjes rond mijn kiezen laten zetten om ruimte te creeëren voor deze dingen:

image

Die rondjes zegmaar waar het stangetje aan zit, dat stangetje zit nu in m’n gehemelte en daardoor zit er een scheurtje en een blaar op m’n tong 😦 . Woensdag mochten m’n elastiekjes er al weer uit en kreeg ik mijn beugel. Dat heeft ongeveer van 13.00u tot 14.40 geduurd. Nou ja, voordat ik m’n beugel kreeg had ik nog even snel twee broodjes gegeten omdat veel kinderen zeggen dat het daarna gewoon teveel pijn deed. Toen ik eenmaal thuis was viel de pijn nog wel mee dus ik nam een eierkoek, alleen bleef die hangen aan het stangetje dus at het wat moeilijk maar dat lukt nu wel gewoon.

image

Ik kreeg ook zo’n groot ding in mijn mond om mijn mond open te houden maar dat was nog best wel vermoeiend. Nadat mijn beugel erin zat moest ik nog een kleurtje uitzoeken….. Ik heb voor transparant gekozen, ik heb niet echt een speciale reden maar dat is gewoon rustig en ik kan altijd nog een kleurtje nemen! Zondag was de eerste dag dat ik echt weer normaal heb gegeten.

Nu had ik oom een soort goodiebag gekregen met van alles en nog wat.

image

Ik moet nu ook met Listerine spoelen, ik heb de paarse ofzo en ik vind hem wel lekker maar hij is zooo pittig! Maandag was de eerste dag dat ik geen last meer had van m’n tong. En maandag moest ik ook naar de fysio en toen had ze gezegt dat ik weer mag proberen om weer een keertje te fietsen dus ik ga vrijdag weer fietsen!! Dan kunnen we kijken of het echt al beter gaat. Dus dat maakt me echt al héél erg blij!

xjes-Anne

2 gedachten over “Beugelbekkie

Geef een reactie

