Chat

DIY prikbord #1 !

Heey all,

Hebben jullie een leuke Valentijnsdag gehad ♥? Ik heb er zelf niks aan gedaan, ik heb gister een werkstuk in elkaar gezet voor tekenen en voor geschiedenis geleerd & ’s avonds nog een nieuwe video opgenomen. Maar goed ik hoop dat jullie Valentijnsdag helemaal geweldig was of je nu een vriendje hebt of niet!

In ieder geval laat ik jullie vandaag zien hoe ik van een rommelig prikbord weer een rustig prikbord heb gemaakt.

DSC_0332

Zo zag mijn prikbord er dus eerst uit. Dit was dan wel met kerst maar ik vind het veel te druk en onoverzichtelijk. Toen heb ik alles eraf gehaald en ben ik begonnen met de eerste DIY.

Dit is het eindresultaat van de eerste DIY:

DSC_0369

Stap 1:
Als eerst heb je drie verschillende soorten gekleurd papier nodig. Ik heb gekozen voor wit, lichtroze & donker roze

DSC_0333

Stap 2:
Ik heb een oud meet ding van mijn vader waarmee je hele rechte lijnen kan zetten die ook loodrecht staan. Misschien heeft jouw vader er ook nog wel eentje? Hiermee heb ik dus de lijnen getrokken, mijn kaartjes zijn in de lengte 7cm. en in de breedte 4cm.. Van de witte heb je er twaalf nodig, van de lichtroze vier en van de donker roze 10.

DSC_0334

DSC_0339

DSC_0336

DSC_0343

Stap 4:Je hebt nu alle kaartjes uitgeknipt en dan kun je de afkortingen van de maanden op de witte blaadjes zetten, ik heb de afkortingen van de maanden nog even opgezocht zodat ik geen fouten kon maken:
Jan.
Feb.
Mrt.
Apr.
Mei.
Jun.
Jul.
Aug.
Sept.
Okt.
Nov.
Dec.
Op de lichtroze heb ik de nummers 0, 1, 2 & 3 geschreven die gelde dus als eerste cijfer, de tientallen en op de donker roze heb ik de cijfers 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 & 9 geschreven, deze gelden voor de eenheden.

 

 

DSC_0345

Dit was het eerste deel van de DIY! Ik vind dit zo handig, ik weet nu altijd welke datum het is. Volgende week komt de andere DIY voor het prikbord online!

xjes-Anne

2 gedachten over “DIY prikbord #1 !

Geef een reactie

