Life update

Heey all,

Vandaag weer eventjes een berichtje om jullie om de hoogte te houden. Sorry trouwens dat ik maandag niets heb geplaats, ik zou zondag een DIY schrijven maar ik moest leren voor gym voor een toets. Waarom zou dat überhaupt moeten alsof ik ooit vijf sporten zou beoefenen maar jaa…… In ieder geval dat is de reden waarom er niks online kwam. Zoals jullie weten heb ik een blessure en dat gaat steeds beter ik mag nu op de dinsdag en vrijdag weer fietsen, het is maar twee dagen in de week omdat je lichaam twee dagen nodig heeft om te herstellen ofzoiets, maar hier ben ik natuurlijk al super duper blij mee!! Ook mag ik bij keeperstraining (nog niet die bij de oude AZ keeper, helaas! Maar wel bij mijn vader die jaren keeper is geweest) een paas oefening doen een drie oefeningen met een laddertje! Ook heb ik wat minder leuks, namelijk ik heb huidontstekingen al sinds gr. 4 maar we wisten dus eerst niet waar het van kwam maar het komt dus van stress in gr. 4 had ik eczeem, in gr. 8 wratten en waarschijnlijk psoriasis, dat laatste heeft de dokter niet kunnen vaststellen maar het leek er in ieder geval op. Dit krijg ik als ik niet lekker in mijn vel zit, stress of lage weerstand. En nu heb ik dus weer (waarschijnlijk) psoriasis…. Dit is natuurlijk heel vervelend maar ik mag niet klagen want als het al psoriasis is is het ten eerst niet zo erg al in gr. 8, ik heb het op mijn hoofdhuid dus kun je het niet zien. De mensen die hier ook last van hebben maar niet op hun hoofd maar ergens waar het zichtbaar is hebben het veel zwaarder om het maar even zo te noemen ik weet niet helemaal hoe ik me kan verwoorden over dat. Wat bij mij erg heeft geholpen is spoelen met water en daar zeezout bij doen, ik zelf wil eerst kijken of het niet gewoon weggaat want volgens mij wordt je haar daar erg vet van of droog maar daar heb ik geen zin in… Dus moet ik eventjes kijken. De rede dat ik het nu weer heb is waarschijnlijk stress door mijn knie, sporten vind ik best wel belangrijk en ik ben normaal dan ook acht uur in de week (met reistijd en al) bezig met voetbal. Ja het is dan wel wat als je dan heel lang niks mag doen en dat uit zich nu op mijn hoofdhuid. Nou ja ik heb dit liever dan eczeem of wratten. En ik wil er nog iets over zeggen want mensen kijken naar het uiterlijk maar een wrat of eczeem is een soort virus. Bij sommige mensen als hun weerstand laag is worden ze ziek en andere krijgen dit. Nou ja mensen kijken daar nogal raar naar en ook wratten iedereen kan wratten hebben en ik durf te zeggen dat meer mensen het hebben dan je denkt want in gr. 8 zei ik het uiteindelijk omdat ik telkens mijn handen verstopte omdat ik me schaamde, maar toen hadden zeker zes mensen wratten. En ik vind dus dat je daar niet voor hoeft te schamen, weet je mensen kunnen doen van: “Ow straks word ik besmet” maar je kan ook besmet worden met de griep of weet ik veel wat dus ik vind dat echt onzin en ik ben eerlijk er is een kans dat ik nu ook weer wratten krijg weet je, dat hoort nu eenmaal bij me en ik zie het ook aankomen ook bij eczeem zie ik al bubbeltjes onder mijn huid voordat ik weer echt eczeem heb en dat is precies hetzelfde als met wratten. Maar echt schaam je er niet voor wees lekker wie je bent en geniet van het leven en de mensen die het niet willen zien kijken maar de andere kant op. En eerlijk is eerlijk mensen hebben altijd wel iets om over te zeiken dus of het nou een wrat is of dat je je foundation ziet zitten of dat je tweedehands kleren draagt, ik zou me er niet druk over maken. Ik weet dit is moeilijk maar echt het maakt het zo’n stuk makkelijker! Ik vind het zelf ook moeilijk maar het is het waard echt waar!

Nou ja dit was even mijn talk voor today. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

xjes-Anne

3 gedachten over “Life update

Geef een reactie

