Wat ik vroeger heilig geloofde

Heey all,

Ik ga jullie vandaag vertellen wat ik vroeger allemaal geloofde. Er zitten dingen bij die echt nergens op slaan maar dat toen je klein was echt gewoon vet logisch was dus hier komen ze:

~Verkeerslichten~

Vroeger dacht ik dus altijd dat onder de grond bij verkeerslichten een soort kelder zat. In die kelder zat dan iemand en die zei wanneer iemand mocht rijden of niet. Het zag er in mijn verbeelding dan altijd zo uit, je had dus een kamer, een bureau en heel veel tv’s waar je de verkeerslichten kon zien (d.m.v. camera’s) en daar zat dan iemand achter die het allemaal regelde.

~Mensen~

Ik kon vroeger niet geloven dat andere mensen ook gevoelens hadden. Ik dacht dat ik degene was met gevoelens en dat de andere mensen om mij heen een soort robots waren ofzo.

~Tv~

Toen ik vroeger weleens tv keek dacht ik altijd van als ik nu aan de zijkant van de tv ga staan zie ik meer want dan kun je verder kijken dan als je ergens recht voor staat.

~Appelboom~

Ik was vroeger bang dat als ik een pitje van een appel at dat er dan een boom in me zou gaan groeien…

~Kauwgom~

Dit was niet echt een gedachte maar meer een angst. Mijn ouders zeiden altijd dat als je kauwgom doorslikte dat je dan kan dood gaat (maar die kan hoorde ik niet  en ik dacht dus, oh jee ik kan aan kauwgom dood gaan!!). Maar ken je die kauwgomballen? Nou ik had die dus en ik slikte die per ongeluk door en toen was ik dus heel erg bang dat ik dood zou gaan.

~Verklede mensen~

Ken je die mensen in attractie parken die zich dan verkleden in van die figuren van dat park? Ik heb dus een tijdje gedacht dat die figuren echt bestonden en dat daar geen mens in kon zitten.

~Verschuilen~

Toen ik wat meer geïnteresseerd raakte in de tweede wereld oorlog, ging ik altijd manieren bedenken om onder te duiken. Nu had ik drie hele mooie theorieën.
1. Onder het gras een kelder bouwen en daar dan in gaan wonen.
2. In een boom wonen, ja toen ik wat kleiner was dacht ik dan pak ik gewoon een wat grotere boom dan pas ik er wel in met mijn dekbed en dergelijke.
3. Gewoon om heel Nederland een bunker bouwen met doorzichtig beton want dan kon je nog wel genieten maar niemand kon je pijn doen.

~Wolken~

Ik was vroeger er heilig van overtuigd dat je een ladder tegen de wolken aan kon zetten en dat je dan op de wolken kon liggen. Ik vond het toen ook echt pittig jammer toen ik door kreeg dan je niet op een wolk kan liggen dus laat staan een ladder er tegenaan kan zetten.

~Zwart/wit~

Vroeger dacht ik ook dat mensen die zwart/wit op film staan ook echt in de zwart wereld leefde want hoe kon het anders zwart/wit zijn op de video’s dat vond ik gewoon niet logisch.

~Maan~

Vroeger geloofde ik ook altijd dat de maan, zon en de wolken je volgde. Als wij naar mijn opa en oma reden vond ik het dus altijd zo lief als de maan/zon met me mee ging. Met de wolken gingen ze soms mee maar soms gingen ze de andere kant op, echt teleurstellend…

~Knuffels~

Ik heb altijd gehoopt dat mijn knuffels tot leven zouden komen. En ik wist zeker dat mijn lievelings knuffel, Doelie, tot leven zou komen als ik sliep. Ik dacht ook dat hij mij beschermde en ik kon dus absoluut niet slapen zonder hem. Ik werd dus helemaal panisch als ik hem niet kon vinden, vaak lag ie dan aan mijn voeteneind maar toen was ik al helemaal verdrietig.

Nou dit waren alweer mijn dingen die ik dacht toen ik klein was. Op het moment kon ik er zelf niet meer bedenken. Maar ik zou het heel erg leuk vinden als jullie in de reacties een dingetje neerzetten die jullie geloofden toen jullie klein waren want dat vind ik altijd wel grappig om te horen.

 xjes-Anne

2 gedachten over “Wat ik vroeger heilig geloofde

  1. Verkeerslichten, appelboom, maan & knuffels OMG deze dingen zijn echt zo herkenbaar😂😍 dit is trouwens echt een heel erg leuk artikel, ik zou het leuk vinden als je vaker dit soort dingen zou doen❤️❤️

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

