1 Blik agenda

Heey all,

Ik zat een tijdje geleden in de knoop met al het plannen wat ik moest doen en daardoor ging het ook wat minder goed met school (stress) en ik kwam niet aan mijn hobby’s toe. Toen zei de moeder van het kind waar ik oppas een keer dat de ‘1 Blik agenda’ misschien wel iets zou zijn. Ik heb uit eindelijk wat onderzoek gedaan en ik vond het wel een handig systeem. Nou waren er twee dingen die ik niet zo leuk er aan vond, namelijk; hoeveel het kost; harde kaft. Dus ik besloot zelf eventjes creatief te zijn en dit is er uit voort gekomen:

1 blik 2

Zo ziet één pagina er uit. Op één pagina kunnen twee dagen en je hebt meer dan zat ruimte om alles in op te schrijven. Zoals je dus kunt bereken is op drie pagina’s een week. Dat is aan het begin eventjes wennen maar daarna weet je niet beter.

1 blik

Het werkt als volgt. Natuurlijk print je dit dan uit maar ik doe het nu even via de computer. Zoals je hierboven kunt zien heb je twee vakjes op maandag, de opdrachten, dus dat kunnen de toetsen zijn, werkstukken of huiswerkar onder zie je de planning, hier zie je dus heel duidelijk in wat je moet doen die dag.

1 blik 6

Oké hier zie je dus weer maandag maar dan met huiswerk. Je ziet hier Ak paragraaf 5, dit heeft géén kleurtje dus dit is de dag wanneer ik het heb opgekregen. Maar dit huiswerk moet woensdag af zijn. Dus zet ik dit ook neer bij woensdag maar dan gemarkeerd met een oranje marker.1 blik 4

In mijn planning zet ik dus dat ik het maandag af moet hebben. Het werkt namelijk zo dat je één reserve dag hebt, dus de bedoeling is dat je het huiswerk maandag maakt maar stel er komt maandag iets tussen dan heb je dinsdag nog.

1 blik 7

Hier boven zie je in mijn planning Ak paragraaf 5 met een gele marker. Dit betekent dat ik mij niet aan de planning heb gehouden en dat ik het dus naar dinsdag moet verschuiven.

1 blik 8

Zoals je ziet is de marker nu groen en dit betekent dat ik het heb afgemaakt en hieronder zie je dan ook het huiswerk en dan bij af zie je weer de groene marker.

1 blik 5

En stel nou dat ik een toets heb dan doe ik het niet met een oranje, gele of groene marker want dan kan er verwarring komen. Nee ik gebruik dan een roze marker:

1 blik 9

Zoals je kunt zien staat er bij af nog geen groene marker en dat betekent dus dat ik nog niet klaar ben met leren.

Dit moet ik wel telkens weer andere cijfertjes geven maar daar ben je één keertje mee bezig en je kan zeker een maand of twee weer verder. Ik ga in de meivakantie weer even alle cijfertjes aanpassen en dan alles uitprinten en dan stop ik het weer in mijn snelhechter. Dit heeft mij heel erg geholpen en ik ben dan ook weer trots als mijn planning helemaal groen is! Het is aan het begin eventjes wennen maar op een gegeven moment heb je je eigen maniertjes die jou weer helpen en dan gaat het echt super makkelijk en het plannen gaat ook een stuk makkelijker! Je kan natuurlijk ook gewoon de ‘1 Blik agenda‘ kopen maar ja ik ben toch wel een ‘doe het zelver’ dus ja en ik vind het dan ook leuk als ik voor jullie iets heb wat je misschien wel helpt.

Nou in hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben gehad!

xjes-Anne

 

 

 

Geef een reactie

