DIY make-up storage

Heey all,

Vandaag ga ik met jullie drie DIY’s bespreken slash maken! Eentje heb ik helemaal zelf bedacht, eentje geïnspireerd van een andere blogger en eentje is origineel van haar. Maar goed, ik ben nu dus echt bijna klaar met mijn kamer, yeeeyy!! Ik moet nog een plankje ophangen maar ik weet echt niet waar ik hem op de muur wil hebben… Dus ik ga hier een poll in toevoegen en dan vraag ik het jullie aan de hand van deze foto’s waar ik hem moet hangen:

20160508_094046

Oké dit is het plankje met de plantjes die dan op de muur moeten komen…

20160508_094104

De kwaliteit is even wat slechter want deze foto’s heb ik even snel met mijn telefoon genomen. Maar dit is dus dan het gehele plaatje.

20160508_094109

Dit is dus de muur waarop het plankje met de plantjes moet komen. Ik wil zelf heel graag interieurstilist worden maar ik twijfel heel erg over dit besluit dus ik vraag om jullie mening♥.

Oké maar nu door met de DIY’s!!

DSC_0070

Zoals je ziet heb ik hier een rekje voor mijn oogschaduw paletten. Als eerst ga ik opnoemen wat je er voor nodig hebt.

  • Lijmpistool
  • Koper spuitbus (te halen bij een klus winkel) of gewone verf
  • Satéprikkers lang (in een zakje) en kort in zo’n bakje
  • Schaar
  • Liniaal
  • Stevig papier

Stap 1. Je gaat kijken hoe breed je het rekje wilt hebben. Ik heb net iets minder dan één zo’n lange satéprikker. Als je voor jezelf hebt bepaalt hoe breed je het wilt hebben knip je 10 van die lange satéprikkers op maat (in mijn geval is het 10 maar het ligt er net aan hoeveel oogschaduw paletten jij hebt).

Stap 2. Dan ga je kijken hoe hoog je het wilt hebben en daarbij moet je ook opletten dat het hoogte punt ong. in het midden is. Ik heb dit uitgevogeld door die stokjes met plankband vast te plakken en dan kijken wanneer die blijft staan want je wilt hem natuurlijk niet te hoog maar het is wel de bedoeling dat het rekje blijft staan. LET OP!! Je hebt TWEE rijen zeg maar, ik heb besloten om mijn hogere paletten achter te zetten dus de achterste rij heeft hogere stokjes nodig aan de zijkant. Dus in totaal knip je voor de eerste rij twee stokjes en dat doe je ook voor de achterkant maar dan waarschijnlijk met een andere hoogte tenzij jouw oogschaduw paletten ong. de zelfde hoogte hebben. Je hebt natuurlijk ook nog een tussen muurtje en die heeft dezelfde hoogte nodig als de voorste rij. Dus ALLEEN de achterste rij heeft een andere hoogte!!

Stap 3. Als je dat alles hebt geknipt ga je alles bij elkaar leggen. Je hebt 3 verschillende stukjes zegmaar en die ga ik nu opnoemen:

Voorste rij:
3 lange satéprikkers
2 korte satéprikkers en dan de kleinere

Middelste rij:
3 lange satéprikkers
2 korte satéprikkers en dan weer de kleinere

Achterste rij:
4 lange saté prikkers
2 korte satéprikkers en dan de langere

Stap 4. Al deze verschillende stukjes ga je bevestigen dus de voorste rij wordt nu één geheel. Je legt één lange satéprikker neer en legt daarnaast aan beide kanten een korte saté prikker neer. Je zet ze alle drie dan ong. op de zelfde afstand van elkaar. En dit maak je vast met het lijmpistool.

Stap 5. Als je stap 4 hebt uitgevoerd ga je kijken hoe breed je breedste oogschaduw palette is en aan de hand daarvan maak je een rij. Ik heb eerst de achterste rij gemaakt dus ik zette mijn oogschaduw palette neer de achterste rij erachter en de middelste rij ervoor. Hou er wel bij de middelste rij nog ong. 5 mm. er af dus dat er tussen het oogschaduw palette en de middelste rij ong. 5 mm. verschil zit. Anders staat het oogschaduw palette straks helemaal recht op en ik wilde het graag een beetje speels. Die afstand meet je met een liniaal. Die afstand zet je dan ook weer op een nieuwe lange satéprikker, vier keer. Dit ga je ook weer bevestigen. LET OP!! Eentje van de twee stokjes aan allebei de kanten moet aan de onderkant. Anders kukelt ie om… Ugh ugh ik spreek uit ervaring. Dit doe je dus aan allebei de kanten. Uiteindelijk herhaal je dit proces maar dan bij de eerste rij. 20160508_103240.jpgStap 6. Dan moet je nog een stukje stevig papier op maat maken en die plak je er nog onder.

Stap 7. Dan spuit je hem in de kleur die jij graag wilt. Je kan het ook verven maar ja daar houd ik niet van :). Het spuiten moet je wel buiten doen want het nevelt enzo en ja ik heb geen zin om koper op mijn grond te hebben.

Ik denk dat ik de andere twee DIY’s volgende week doe want dit was al best ingewikkeld en lang en anders heeft het straks echt zo’n 2000 woorden want ik zit nu al bijna op de 1000…

Maar goed, ik hoop dat jullie het een beetje hebben kunnen volgen want het was best ingewikkeld uit te leggen maar ik vind het resultaat echt super en het staat ook super leuk in mijn kamer. Ik maak dus volgende week bekend wie die blogger is die mij voor de andere DIY’s heeft geïnspireerd.

xjes-Anne

 

 

 

 

 

Een gedachte over “DIY make-up storage

Geef een reactie

