Dingen die een zomer perfect maken

Heey all,

Omdat het in de meivakantie best wel erg lekker weer hier was dacht ik aan dit artikel. Hier ga ik gewoon in beschrijven wat mijn zomer perfect maakt. En ik wil ook nog even zeggen wij gaan dit jaar niet op vakantie net als vorig jaar maar gaan weer andere leuke dingen doen. Nu zijn er kinderen die gelijk weer gaan zeggen dat je dan geen leuke vakantie kan hebben maar dat kan dus wel het ligt er maar net aan hoe leuk je het maakt. En wie mij al vorig jaar volgde (in de zomervakantie), heeft ook heel veel uitstapjes voorbij zien komen en vorige zomer was super en dat wordt deze sowieso ook weer!

  1. Zwemmen

Dit is echt mijn toppunt! Iedereen die bij mij in de klas zit die weet dat of wie mij volgt op snapchat want ik zeg dus echt super vaak dat ik zin heb om te zwemmen. Het was zelfs zo dat op een gegeven moment iemand zei van ga je weer zwemmen Anne? En ja tuurlijk ging ik dat doen want dat heb ik afgelopen week heel de week gedaan en de week daarvoor ook :). Ik baal dus ook ontzettend dat het nu echt gewoon koud is (ik schrijf dit op zondag dus ik weet niet hoe het weer vrijdag is maar alsnog) maar ja niks aan te doen… Maar ja ik heb dus nu ook soort van nieuwe vrienden gemaakt en dat zijn eigenlijk allemaal jongens van 9, 10 en 11 maar ze zijn heel aardig en er waren ook nog kinderen van 12 maar die waren er afgelopen week niet en toen ging ik zegmaar met die kinderen van 9, 10 en 11 om en het is gewoon super gezellig en ja ik heb gewoon zin in het lekkere weer en de zomer want dan ik elke dag weer zwemen en weet je als je mij dus niet kan vinden in de zomer lig ik hoogst waarschijnlijk gewoon in het zwembad :)!

2. Geen school

Tja dit is natuurlijk gewoon logisch! Weet je alle vakanties die je door een schooljaar heen hebt zijn chil maar in die vakanties moet je alsnog leren en huiswerk maken dus helemaal stress vrij is het ook weer niet.

3. Bootje of Kanoën

Dit doen wij eigenlijk wel elk jaar en dat is echt super!! Vorig jaar zijn we dan met een motor bootje gegaan dicht bij onze woonplaats en toen namen we Kees, de hond, mee want Jan, onze andere hond, was er toen nog niet en dat was echt gigantisch leuk! Wel ik dacht eventjes te gaan zwemmen maar er waren blijkbaar dus echt mega hoge waterplantjes maar die zag je dus niet maar ik zwom dus zo en toen raakte ik die dus aan maar Kees die zwom dus ook en ik werd gek en ik ging dus echt helemaal plat zwemmen, het zag er niet uit maar ik moest Kees ook weer mee terugnemen naar de boot maar weer in de boot komen was nog het ergste want dat bleek uiteindelijk best hoog te zijn, ong. halve meter boven water ofzo maar dat is vet moeilijk want ik had geen bodem enzo maar ja het is uiteindelijk wel gelukt.

4. Uiteten

Dit doen wij eigenlijk alleen maar in de zomervakantie of bij een speciale gelegenheid. Maar omdat wij het bijna nooit doen blijft het leuk en ook lekker! Of het nu bij de McDonald’s is of bij een restaurant, dat maakt niks uit het is gewoon super leuk!

5. Midgetgolfen

Dit is ook eigenlijk een standaard uitje. Dit doen we echt al heel erg lang elke zomer, wel telkens ergens anders maar dat houdt het juist heel erg leuk!

6. Barbecueën

Mijn vader maakt echt van die heerlijke gerechten, echt verrukkelijk!! Misschien kan ik van de zomer wel wat recepten online zetten. Maar wij hebben dus een gas barbecue omdat we een buiten keuken hebben en die past er mooi in! Dit is natuurlijk allemaal luxe maar ja het is natuurlijk wel echt super cool dat als het stormt of sneeuwt ofzo dat we bij wijze van spreken zouden kunnen barbecueën!

7. Barneveld motorracen

Hier ga ik echt al vanaf mijn 4e naartoe dacht ik of jonger zelfs. We hebben daar vrienden gemaakt en het was altijd super leuk! Ze hadden er ook een soort kroeg met palen en daar ging ik dan als 4 jarige in paal dansen, haha!  Maar ja, toen namen de Hells Angles het over en toen was het uit met de pret. We staan daar dus niet meer op een veldje en ook niet meer met de vrienden maar we doen het nu zo dat we dan vanaf huis daar naartoe gaan op de dag van de races en soms spreken we dan af met die vrienden maar het is gewoon eeuwig zonde want het was altijd zo leuk! Ik ging een keertje op dat veldje mijn eigen tent maken van stokken en een andere keer hadden we een lekke tent, toen werd ik wakker en toen zei ik van papa (ik ging altijd met mijn vader daar heen) ik heb in mijn broek geplast. Nou lachen joh want de tent was gewoon lek, haha! Ook weet ik nog dat we dan altijd naar de McDonald’s gingen toen hadden ze nog nuttige speeltjes! Maar toen hadden ze een paarsachtig spelletje wat een beetje lijkt op een Nintendo alleen kan je hem dan niet open vouwen ofzo maar daar heb ik dus echt vet lang mee gespeeld.

8. Zwarte markt (Beverwijkse Bazaar)

Dit doen we ook wel af en toe. Het is niet iets wat we altijd doen maar iets wat ik wel echt super vind! Onze familie werkt daar namelijk en dan kom je allemaal bekenden tegen en dat is altijd super leuk! En het is ook gewoon leuk als je een make-upje wat normaal €18,- kost voor €5,- hebt.

Nou dit zijn de punten die mijn zomer dus echt top maken! En zo zie je maar je hoeft niet perse op vakantie om een leuke vakantie te hebben.

xjes-Anne

 

 

Geef een reactie

