DIY pillow case

Heey all,

Het artikel die ik vorige week online wilde zetten komt dan vandaag eindelijk online!! Er waren nog wat complicaties maar dat is gefixt. Maar ik wilde dus al heel lang wat leuke kussen slopen kopen maar ze zijn of te duur of gewoon niet wat ik zoek dus toen heb ik besloten om ze zelf te gaan maken. Ik heb een normale grote qua kussensloop gekocht bij de Zeeman voor €1,- en het Transfer papier bij de Action voor €3,- dus dat was me toch wel lekker goedkoop dus hier komt de DIY dan!

Nodig:

  • Naaimachine (Hema)
  • Kussensloop (Zeeman)
  • Kussen (40×40) (Action)
  • Transfer papier (Action)

Stap 1. Als eerst meet je je kussen op. Als je die afmetingen hebt zet je dat op je kussen sloop + 4 extra cm. aan de zijkanten. Als onderkant neem je de kant met een flap, dat scheelt weer naaien ;).

DSC_0022

Stap 2. Je gaat het kussen langs de naden knippen zodat je een stuk stof krijgt. In de lengte tegenover de onderkant maak je een zoom. Dat maak je door een klein stukje dubbel te vouwen en vast te zetten met naalden met een dopje erop.

DSC_0025

Stap 3. Het stukje wat je hebt vast gezet naai je nu zodat je een zoom krijgt. Zo heet dat toch?

Stap 4. Als je stap 3 hebt gedaan doe je het stofje binnenstebuiten. Dan neem je de lange kanten waar dus GEEN zoom zit en die zet je vast met die naalden met kopjes, zodat je geen openingen meer hebt. Ik heb hier helaas geen foto van maar dat stuk was zo’n gepriegel dat ik dat straal vergeten ben…

Stap 5. Als je alles hebt vastgezet doe je je kussen erin om te kijken of het ook daadwerkelijk past, past het niet dan pas je het nog wat aan en als het wel past dan haal je het kussen er weer uit en naai je alles vast. Hieronder staat een plaatje die het hopelijk wat duidelijker maakt. De hem is een zoom en sew across is waar je het moet vast naaien. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.Schermafdruk van 2016-05-29 22:32:20

Stap 6. Als dat gedaan is heb je je kussensloop al maar is die nog wat saai… Dus ik ben opzoek gegaan naar inspiratie, daar gebruik ik ‘Pinterest’ voor, om op het kussen te doen. Ik heb gekozen voor een teken en dat was deze &.

Stap 7. Het plaatje/teken wat je hebt uitgekozen zet je in een Word documentje en spiegel je. Het is heel makkelijk om een afbeelding te spiegelen als je de afbeelding in Word hebt dan klik je erop. Op de afbeelding hieronder zie je rechtsboven aan iets paars gedrukt, daar klik je op en dan krijg je ook de mogelijkheid om op dat tekentje te klikken waar de muis van het plaatje hieronder op staat. Daar klik je op en dan staat er spiegelen.dDit print je uit op het Transfer papier en op de verpakking hiervan staat ook heel duidelijk op uitgelegd hoe je te werk moet gaan.

Stap 8. Als je het goed hebt gedaan en de stappen hebt gevolgd wat er op de verpakking van het Transfer papier stond heb je een heel leuk kussen! Tenminste zo zie ik dat…

Dit was de DIY!! Hieronder zie je mijn eind resultaat en ik ben nog van plan om er wat meer te maken maar geen idee met wat voor teken of plaatje… Heb  jij een idee?

DSC_0039

xjes-Anne

Geef een reactie

