Wat brengt het mee?

Heey all,

Vandaag gaat mijn artikel over zwemmen. Ik ga gewoon een paar voordelen opnoemen die ik heb van het zwemmen. Dus laten we maar beginnen!

  1. Conditie opbouwen.
    Na mijn blessure kun je er wel vanuit gaan dat mijn conditie totaal verloren is. Geloof het of niet maar zwemmen helpt echt om je conditie weer op te bouwen. Normaal als ik zwom was ik nooit buiten adem of in ieder geval nooit zo heel erg. Nu is dat wel het geval maar het wordt wel steeds minder, dus bouw ik mijn conditie weer op. Is hardlopen niets voor jou en hou je wel van zwemmen zou ik zeggen: laat die hardloop schoenen maar in de kast en pak je zwem spullen maar uit de kast. Ik heb het dan niet over baantjes zwemmen maar gewoon leuk zwemmen. Dus bijv. een balletje over gooien in het water, wie het eerst aan de overkant is, balletik etc..
  2. Zelf bruiner.
    Ik heb een hekel aan zelf bruiner, foundation, blush etc. maar van zwemmen word je toch echt bruiner! Er wordt gezegd dat je sneller bruin wordt door te zwemmen. Ikzelf ben het daarmee eens want het water vervormd het licht. Maar je kan dus ook sneller verbranden dus goed insmeren is niet bepaald een slecht idee! Wij hebben thuis  ‘Ultrasun spf 20’ dit is rond de €20,- maar uiteindelijk werkt het goedkoper dan een andere zonnebrand. Deze zonnebrand hoef je maar EEN keer per dag op te doen, is water bestendig en daarbij ben ik nog NOOIT verbrand toen ik me met deze zonnebrand heb ingesmeerd! Je gebruikt het dus één keer per dag in tegenstelling tot andere zonnebranden, zeker een aanrader dus!
  3. Vriend loos.
    Je maakt ook heel snel nieuwe vrienden op het zwembad. Een meisje uit mijn voetbal team waar ik eerst nooit mee omging, wij zijn nu heel goed bevriend en hebben afgelopen weekend gelogeerd. Maar ik heb ook nieuwe vrienden uit een dorpje naast mijn dorp. Het is echt super gezellig en we doen dan balletik of we gaan voetballen. Laatst was er ook kermis bij hun in het dorp en toen vroeg er eentje kom je ook? Ik zei eerst nee denk het niet, maar ’s avonds ben ik toch gegaan. Uiteindelijk ben ik drie dagen achter elkaar geweest. Super gezellig!!
  4. Trek.
    Het eten op het zwembad is ook altijd wel lekker! De ene keer neem jij iets mee en de andere keer ik weer. Zo is het eerlijk en is er altijd wel wat te snoepen.
  5. Uitdagingen.
    Ikzelf sta wel in voor iets nieuws! Ik heb dit jaar dus ook de achteruit salto geprobeerd en het ging goed maar ik durf het nu al niet meer… Een salto voorover doe ik dan weer wel en een achteruit duik lukt me ook. Dit jaar heb ik voor het eerst in de breedte onder water heen en terug gezwommen. Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen! Ik wil ook nog dit jaar van de hoge duikplank af gaan duiken maar de moed die ik daarvoor nodig heb moet ik nog bij elkaar halen.

Dit zijn mijn vijf redenen waarom ik zwemmen zo leuk vind! Ik ben dan ook wel echt een waterrat.


Ben jij een echte waterrat?

xjes-Anne

Een gedachte over “Wat brengt het mee?

Geef een reactie

