Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan

Heey all,

Ik ben druk bezig met mijn nieuwe DIY back to school dingetjes. Dit eist wat tijd. Maar ik vind zelf dat ze pittig leuk worden en ook wel origineel, ik heb dit namelijk nog nergens anders gezien. Dit artikel gaat niet over back to school DIY’s. Ik ga het met jullie hebben over angsten. In de titel staan een paar woorden die een zin vormen die mij aan het denken hebben gezet. Dit is een ‘Loesje spreuk’. Mijn schriften zijn verbonden met ‘Loesje’. Ik wil er nog niet teveel over zeggen, maar ik vind ze echt super tof! Maar er was dus zo’n spreuk en dat was deze: ‘een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan’. Deze spreuk had ik dus wat verdraait, niet expres maar per ongeluk. Ik had er het volgende van gemaakt: ‘een angst is een grens om niet verder te gaan’. En de spreuk die heeft mij aan het denken gezet. Het is geen ‘Loesje’ maar ik vind hem zelf wel goed.

Ik heb een paar angsten en wat je zegt, het is een grens zodat je niet verder gaat. Maar ik wil leven en eigenlijk gewoon geen angsten hebben. Naja tuurlijk mag je best angsten hebben, maar niet dat je voor die angsten terug deinst, en dat deed ik wel. Een paar voorbeelden; achteruit salto; duiken van de hoge duikplank; tokkelen; op een banaan in het water. Dit zijn een paar voorbeelden en ja ik heb er inmiddels al wat aan gedaan!

De achteruit salto heb ik inmiddels zo’n vijf keer gedaan. Daar ben ik best trots op want ik heb die angst overwonnen! Ik doe hem nu niet meer omdat ik met mijn hoofd best heel erg dicht bij de duikplank kom. En ik heb niet bepaald veel zin om deze zomer in het ziekenhuis te moeten liggen…

Tokkelen heb ik ook gedaan. Ik was echt mega bang! Het was echt gewoon niet leuk!! Toen we begonnen moest ik huilen en uiteindelijk vond ik het fantastisch en was mijn hoogtevrees weer weg! Super fijn. Uiteindelijk ben ik ook van de zwartebaan af gegaan en daar had je allemaal obstakels. Aan het begin van die baan was een heel eng onderdeel en ik heb gejankt, echt niet normaal! Ik heb hem wel af gemaakt, dus heb ik toch weer een angst overwonnen.

Dit soort dingen weet je. Ik heb geen zin om dingen te willen doen, maar die ik niet durf te doen. Ik wil leven en ik zie wel wat er gebeurt!

Ik heb wat onderzoek gedaan naar hoe een angst nu eigenlijk ontstaat. Ieder mens heeft een geest en die is behoorlijk creatief qua denken. Denk dan bijvoorbeeld aan fantasieën, oplossingen, problemen etc.. Problemen en oplossingen hebben een verband, namelijk: zonder een probleem is er geen oplossing. Dit is best logisch. Wij mensen zijn heel goed in het bedenken van scenario’s die een echt leven kunnen gaan leiden. Dit kan soms wel eens van pas komen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat we dingen bedenken die ons tegenwerken. Iedereen heeft wel onlogische gedachten die vergezocht zijn. Als we die gedachten samen doen met angstprikkels, wordt het aannemelijk dat ieder mens ook de potentie heeft om zo’n onlogische vergezochte angst te vormen.

Je kan er dus wel vanuit gaan dat sommige angsten ook nergens op slaan. Want onze creatieve gedachten kunnen dus ook angsten worden. Als ik bedenk dat zeewier mij vastbind en dat ik dan verdrink kan dit een angst worden. Dit is dus ook echt een angst van mij. Maar die angst slaat dus bijna nergens op. Ik heb een creatief probleem verzonnen die is uitgelopen op een angst. Ik vind dus dat ik die angst ook nog moet overwinnen dit jaar!

Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel hebben gehad!

xjes-Anne


Als je dit artikel zo hebt gelezen. Denk je dan dat jij een angst hebt die bijna nergens op slaat?


 

Geef een reactie

