Hoe overleef ik de camping?

Heey all,

Ik ben laatst tien daagjes weg geweest met ons gezin. We gingen op vakantie naar Limburg. Nu ga ik iets vertellen wat best ondankbaar klinkt want ik moet al blij zijn dat we op vakantie kunnen maar ik had er dus totaal geen zin in…

Laten we beginnen bij het begin. Drie jaar geleden gingen mijn vader en ik naar die camping om daar een weekendje te staan zodat we daar allemaal oorlog musea konden bekijken. Dat was trouwens echt super leuk! Nu ging mijn zusje dit jaar dat met mijn vader doen en mijn vader vond de camping heel erg veranderd en super leuk dus hadden mijn ouders overleg gehad en gingen ze ons vertellen dat we toch wel op vakantie gingen.

Waarom ik dus geen zin in de vakantie had is omdat we al een hele lange tijd van te voren hadden bedacht dat we niet op vakantie zouden gaan. Dat vonden me zusje en ik best jammer maar je moet het zelf leuk maken ;). Dus ik had mijn zin gezet op het zwemmen. Toen werd er dus verteld dat we wel op vakantie gingen maar dan kon ik niet zwemmen met de kinderen waarmee ik normaal zwem… En dan is al je zin ineens weer weg.

Het is wel echt een leuke camping het heet ‘Het Engelke’. Ze hebben een zwembad, gratis wifi, pingpong tafel, speeltuin voor kleine kindjes, café waar je kan darten, biljarten, een lekker drankje kan drinken (waar je gratis nootjes bij krijgt, jammiee) en de eigenaren zijn echt super aardig! We wilden namelijk een ijsje kopen maar de vriezer was uitgevallen en toen nam de eigenaar ons mee naar het benzine station om een lekker ijsje te halen, super leuk!

De eerste twee dagen dat we daar waren was het heerlijk weer en konden we lekker zwemmen. ‘S avonds ging ik in het café zitten zodat ik even kon appen. Het was er vrij rustig dus hadden we een privé veldje waar de honden los konden en waar je dus met ze kon spelen. Ook gingen mijn zusje en ik voetballen alleen schoten we de bal over een heg en moest ik door de bosjes onder schrikkeldraad door een weiland in om de bal te pakken (de bal is uiteindelijk lek gegaan door een doorn in de bosjes). Als het een beetje zonnig was ging ik op me handdoek bij de tent liggen om mijn boek te lezen en me zusje en ik hebben nog twee video’s opgenomen die ik nog moet editten.

Je moet het dus zelf een beetje leuk maken. Een paar tips:

  1. Neem een bal mee en een luchtbed voor in het water! Daar heb je de grootste lol mee!
  2. Een voetbal. Je kan overschieten, leren hoog houden enz..
  3. Een boek. Hier moet je maar net van houden maar het is wel een goed vermaak.
  4. Je nintendo ds die je vijf jaar niet heb gebruikt! Dat is ook zo leuk!!!
  5. Je telefoon! Als je je echt verveelt kun je altijd nog met iemand appen.
  6. Je camera. Ga een stukje wandelen en ga kijken of je mooie foto’s kan maken.
  7. Een fiets. Stap op de fiets en ga gewoon fietsen super leuk! Je kan ook nog wat spullen mee nemen voor een eventuele picknick.

Ik denk dat je je vakantie zo leuk kan maken als je zelf wilt, hahah.

xjes-Anne

 

2 gedachten over “Hoe overleef ik de camping?

  1. Leuk om te lezen dat je het toch naar je zin hebt gehad op vakantie. Ik heb vroeger jarenlang met mn ouders op een camping in noordholland gestaan. Dit was meer een camping voor oudere mensen, en je had daar dus werkelijk niets. Geen zwembad, geen internet, geen nintendo(bestonden toen nog niet eens), geen telefoon( ja een telefooncel waar je kwartjes moest ingooien om te bellen), en je fototoestel, daar gingen nog gewoon rolletjes van 36 opnamen in. Toch heb ik het daar ook wel naar mn zin gehad. Ik ging inderdaad vaak fietsen, of met een hengel op pad. Of ik ging met een thuis geknutselde zender experimenteren hoever je nou in de duinen boven op een berg kon zenden. Het is inderdaad maar net wat je er zelf van maakt. Tegenwoordig zijn we maar verwend met de dingen die we nu hebben. Maar als je dat een keer niet hebt, ga je het juist weer waarderen dat je dat thuis wel allemaal voorhanden hebt. Dat merk je ook als de stroom een keertje uitvalt. Dan ga je weer hele andere dingen doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

