Do you remember?

Heey all,

Ik ben weer even offline geweest en in die tijd heb ik dit artikel verzonnen. De laatste tijd is ‘Pokémon Go’ helemaal in. En je ziet steeds meer kinderen naar buiten gaan om hun Pokémons te vangen. Maar toen ik in groep 4 of 5 zat ging je in de pauzes Pokémon spelen met kaarten en alles!

Dit bracht mij dus op het idee om allerlei dingen op te noemen die wij vroeger deden.

pokemonkaarten

Pokémon! Ja mensen nu doe je dit op je telefoon, als je het spelletje al hebt. Ikzelf heb hem niet en ik hoef hem ook niet, maar daar gaat het nu niet om. Dit deden wij in onze pauze en oh je kreeg er de GROOTSTE ruzies om! Bijv. in een pauze werden de kaarten uit iemands laatje gehaald… En ja dan ging er zo een uur voorbij om dat op te lossen. Ik weet niet meer precies hoe het werkte, maar volgens mij had ieder zijn kaart en dan hield je die tegen je hand. Vervolgens gaf je elkaar een high five met die kaarten tussen je handen. En dan vielen de kaarten op de grond en als jouw kaart met zijn plaatje naar boven stond mocht jij de andere kaart ook hebben. Je had dus gewonnen en een Pokémon gevangen.

diddle-diddl-149913.6

Dit was echt iets voor de meisjes, Diddle! Dit werd als zoete broodjes op de rommel markt op (toen nog) Koninginnedag verkocht. En alles wat je dubbel had ging je ruilen met andere vriendinnen. Het was niet echt een spel ofzo maar meer een verzamel item. En dan had je MAPPEN vol met van alles en nog wat. Ik heb geen flauw idee wat ik er uiteindelijk mee heb gedaan, maar ik denk dat ze bij het vuilnis zijn gekomen…

hd wallpaper met gekleurde glazen knikkers

Nog iets waar altijd ruzies van kwamen, is knikkeren. Dit deden mijn ouders vroeger zelfs en wij deden het op school in de pauzes. Ik weet nog wel dat ik één hele grote had en die gebruikte ik nooit omdat ik hem te mooi vond! En je had ook nog knikkers van ‘Totally spies’. Die waren dan oranje met een plaatje van hun erop dacht ik. Echt leuk, als ik er zo aan terug denk…

Sketchers-Twinkle-Toes-Shoes-post

Dit is niet iets wat je deed als kind zijnde maar iets wat je gewoon moest hebben. Het was natuurlijk super cool als je glitters en lichtjes op je schoenen had! Nu kots ik ze uit, maar ook ik heb een keer zulk soort schoenen gehad… Er was dan ook een gave reclame met dat je er wat bij krijgt, maar die kan ik niet vinden, helaas.

1234787472

Dit mensen, dit was waar het om draaide! Hier heb ik echt uren, maar dan ook echt uren plezier van gehad! Ook deze vakantie had ik hem mee en heb ik er ook weer van genoten. Haha, je zou het niet zeggen maar zo’n ding is toch nog leuk! Wij hadden des tijds zo’n kaartje gekocht waar je dan spelletjes op kon downloaden, dus ik heb 82 spellen op mijn ds staan dus vervelen zal niet zo snel gebeuren…

5128gSp8PkL._SX300_

Ook playmobil was iets waar ik uren lang zoet mee was. Ook als ik voor straf op mijn kamer moest zitten ging ik rustig met playmobil spelen en dan als ze naar boven kwamen zat ik rustig stil zoals ze hadden gevraagd… Sorry mam, als je dit leest maar ja waarschijnlijk wist je het toch al wel♥. Ik heb mijn halve kamer er mee vol weten te zetten en ja het is gewoon iets wat me nooit verveelde.

Ik zou niet weten of de kinderen van die leeftijd hier nu ook nog mee zouden spelen. Playmobil wel maar een Nintendo ds lite? Dat denk ik niet. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vinden. Ik heb in ieder geval een hoop herinneringen ermee omhoog gehaald.

xjes-Anne

 

Geef een reactie

