Wat heb ik over voor geld?

Heey all,

Ik ben weer even offline geweest om dit artikel te schrijven voor jullie en ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik zit op een leeftijd dat je nog niet in winkels mag werken of tenminste niet de winkels waar ik voor heb gekeken 😉 . Maar ik vind het toch ook wel chil als je inkomsten hebt. Want je hebt feestjes of je wilt een make-upje of je wilt een eigen domein naam. En dat geld wat je er voor nodig hebt valt zoals je wel heb gemerkt niet uit de lucht (behalve op de uitgelichte afbeelding)… Helaas. In dit artikel geef ik jullie daarom een paar ideetjes wat je zou kunnen doen om wat geld te verdienen.

  1. Oppassen.
    Dit is eigenlijk het chilste baantje wat er is. Je neemt je huiswerk, laptop of wat anders mee en je gaat daar kinderen naar bed brengen en de rest van de avond heb je voor je zelf. Je zou huiswerk kunnen maken, een blog artikel schrijven, video editten, tv kijken enz..
  2. Bollen pellen.
    Tja het is niet het leukste wat er bestaat maar het verdient leuk en je moet toch wat over hebben voor je geld.
  3. Honden uitlaten.
    Kijk in de dorpskrant of daar een advertentie in staat. Er kan iemand op zoek zijn naar een persoon, die naar iemand op zoek is om zijn/haar hond uit te laten.
  4. Thuis klusje.
    Vraag je ouders of je een klusje mag doen die je elke week/maand moet doen en vraag hier een bedrag voor.
  5. Krantenwijk.
    Ik zou dit graag willen doen alleen was er geen plek meer. Maar houd het in de gate er zijn vast mensen die stoppen omdat ze een ander baantje krijgen.
  6. Hobby.
    Je kan ook natuurlijk je hobby gebruiken. Kan jij goed schilderen vraag dan aan mensen of ze een leuk schilderij willen en welk onderwerp het moet zijn. Een win-win situatie. Jij beoefent je hobby en die mensen hebben een leuk schilderij. Dit kan je met verschillende hobby’s doen bijv. met: fotografie, tekenen enz..
  7. Ramen wassen.
    Ik weet van mijn ouders dat ze het een rot klus vinden om de ramen te wassen. Nu geloof ik dat zij niet de enigen zijn die er zo over denken, dus vraag rond en misschien laat iemand wel zijn ramen door jou wassen. Doe goed je best want misschien mag je een volgende keer dan ook nog langskomen ;).
  8. Rommel markt.
    Ruim je kamer eens grondig op! En denk goed na, gebruik ik dit nog echt? Is het antwoord nee, hup in de doos voor de rommel markt. Ga ook je boeken na. Heb je er een paar uit? Dan ga je ze toch niet meer lezen, dus wat heb je er dan nog aan? Niks. En als je het leuk vind staan, koop je nieuwe die je dan weer kan lezen.

Dit was alles wat bij mij opkwam wat je zou kunnen doen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

xjes-Anne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

