We beginnen weer…

Heey all,

Ik ben weer offline geweest. En toen was ik zo aan het denken van: hé wat wil je nou eigenlijk bereiken in je 3e jaar? En daar gaat dit artikel dus over. Mijn mening is dat als je geen doelen stelt dat je motivatie ook naar beneden gaat… Dit kan aan mij liggen, maar zo is het dus wel bij mij. Als ik geen doelen stel, dan laat ik het maar op me afkomen en voor je het weet sta je een onvoldoende en dat willen we niet hebben. Daarom komen hier mijn doelen!

  1. Niet te laat komen.
    Als ik ergens een hekel aan heb is het aan mensen die te laat komen. Daarom wil ik zelf ook niet te laat komen en daarom heb ik dit doel. Het is me tot nu toe gelukt om niet te laat te komen, ja tenzij er wat met je fiets is gebeurd onderweg… Maar voor de rest, helemaal niks.
  2. Wiskunde.
    Afgelopen jaar had ik best veel moeite met wiskunde. Of dit nou aan de docent lag of aan de stof ik weet het niet… Uiteindelijk heb ik het jaar afgesloten met een 6,5 als gemiddelde op mijn laatste rapport. Aan het begin van het jaar haalde ik alleen maar 5,5 tot een 5,9 en anders was het een onvoldoende… Toen hadden we een hoofdstuk die ik helemaal begreep en toen haalde ik een 9,8! Je moet blij zijn dat je niet bij me was op dat moment, want dan was je nu doof geweest…
  3. Minimaal een 7.
    Je kan het ‘nerdie’ vinden, maar ik wil voor alles minimaal een 7 staan (min wiskunde dan). Een 5,5 is van: daar kom je goed mee weg. Een zes is: net op het nippertje. Een 7 is: goede voldoende. En alles daarboven maakt me niet uit want ik vind dat allemaal mooi, haha!
  4. Gym heel het jaar meedoen.
    Dit jaar wil ik gym helemaal meedoen! Vanwege mijn ex-blessure heb ik denk ik meer dan een halfjaar niet mee gedaan met gym. En omdat sport voor mij best belangrijk is (niet voor gezondheid omdat ik ziek ben ofzo maar gewoon voor mij zelf omdat ik van sporten hou) wil ik dit hele jaar weer lekker meedoen!
  5. Bitches laten lopen.
    We kennen allemaal wel een ‘bitch’ denk ik. Ik heb me afgelopen jaar ontzettend er aan geërgerd en ik ben er helemaal klaar mee! Ik ga gewoon lekker met mijn vriendinnen om en laat de ‘bitches’ lekker doen wat zij willen doen. Ik ben iemand die zich heel erg kan ergeren en er vervolgens knetter gek van wordt… Dus, let it go!
  6. Beter plannen.
    Afgelopen jaar ging het al een stuk beter met het plannen. Maar het kan nog beter! Ik heb de 1 Blik agenda gekocht en aan de hand daarvan wil ik beter gaan plannen. Dan is het ook wel de bedoeling dat je je agenda ‘up to date’ houd maar dat is een kwestie van aanleren 😉 .
  7. Eerder gaan slapen.
    Afgelopen school jaar ging ik zowat elke avond rond 23.00u/23.30u naar bed. Drie keer raden, dat houd je niet vol! Ook al zeiden me ouders dat ik echt eerder naar bed moest deed ik het niet omdat ik nog wat andere dingen wilde doen. Dit jaar wil ik dat ook anders doen. Gewoon tussen 21.30u en 22.30u naar bed. Dat moet denk ik wel te doen zijn.
  8. Huiswerk maken.
    Ik heb afgelopen jaar een paar keer mijn huiswerk niet gemaakt, dat is nog wel op twee handen te tellen. Was ik daar trots op? Nee, zeker niet! Ik voelde me heel stom, ja dit is ook wel weer ‘nerdie’ maar ik hou er gewoon niet van als een docent vraagt om een antwoord en dat ik dan mijn m’n buren moet gaan kijken…
  9. Het goede vakkenpakket kiezen.
    Dit is toch wel best belangrijk. Als ik het verkeerde pakket kiest heb ik dikke pech want ik moet dan nog drie jaar… Ik ben best wel bang dat ik het verkeerde pakket kies omdat ik simpel weg niet echt  weet wat ik later wil.

Dit waren de doelen die ik heb die ik tot nu toe kan verzinnen. Misschien heb jij nog andere doelen maar dit zijn die van mij tot nu toe. Ik weet niet of er mensen alweer naar school moeten. Zoja, heel veel succes en maak er gewoon wat leuks van met je vriendinnen of vrienden. Het komt vast wel goed!

xjes-Anne

Geef een reactie

