Bejaard zijn, wat een feest!

Heey all,

Toen ik laatst offline was bedacht ik me hoe chil het eigenlijk is om ouder te worden en ik ga jullie vandaag wat redenen daarvoor geven.

  1. Meer vrijheid.
    Je mag veel meer! Vroeger toen je 5 was mocht je naar het speeltuintje en het schoolplein en moest je om 5 uur weer thuis zijn. Nu kan je ergens heen waar je maar  wilt en kan je thuis komen rond 24.00u of later als dat oké is.
  2. Eten.
    Vroeger vroeg ik altijd: mag ik een koekje? Nu pak ik het en maakt het vrij weinig uit. Ook heb je nu de mogelijkheid om naar de Spar te gaan en om daar een zak chips te kopen en op te eten met je vrienden.
  3. Mobiel.
    Waarschijnlijk zijn er een paar van mijn lezers die hun telefoon eerder dan groep acht hadden. Ik had hem aan het eind van groep acht gekregen en eerlijk is eerlijk ik kan niet meer zonder. Ik gebruik hem voor mijn mail, blog, YouTube, vragen of ik ergens kan eten, afspreken, wachtwoorden etc. etc..
  4. Verantwoordelijkheden.
    Dit kan je ook als nadeel zien, maar ik zie dat niet zo. Toen ik wat jonger was mocht ik namelijk geen Instagram omdat ze me daar te jong voor vonden. Nu denk ik dat ze niet eens weten wat Pinterest of Snapchat.
  5. Kleedgeld.
    Toen ik kleiner was beslisten mijn ouders groot en deels wanneer ik nieuwe kleren kreeg. Nu, ben ik zelf de baas over mijn kleding kast. Als ik een leuk shirtje zie voor weinig, pas ik hem, check mijn saldo en dan heb je een nieuw item voor in je kleding kast.
  6. Bedtijd.
    Vroeger was het altijd: ja, tandjes poetsen, pyjama aan en welterusten! Nu is het vaak dat mijn ouders eerder op bed liggen dan ik en dat is toch ook wel chil. Want meestal krijg ik mijn energie in de avond en ben ik overdag gewoon lekker lui!

Nu ik zo bezig ben bedacht ik me dat ik ook nog een video op YouTube heb. Die gaat over foto’s van toen ik klein was. Klik HIER voor de video!

xjes-Anne

Geef een reactie

