Wat voor mij belangrijk is

Heey all,

Jaaaa!!!! Afgelopen week is voor mij het voetbal seizoen weer begonnen! Na 10 maanden niet te hebben gevoetbald ben ik dan weer voor het eerst op doel gaan staan. Ik moet zeggen, ik was niet normaal zenuwachtig…

Zelf vind ik sport heel belangrijk. Niet alleen omdat het goed voor je is. Nee, ik word er echt gelukkig van! Als ik boos ben of gefrustreerd kan ik zo een uur met de honden gaan lopen en dan is het weer goed. Als ik niet sport (wat de afgelopen maanden het geval was) ga ik gewoon minder lekker in mijn vel zitten. Want ineens mag je dit niet meer, dat niet meer, enz.. Nu mag ik weer lekker sporten en ga ik vertellen wat ik nu dus weer zo ongeveer ga doen!

Voetbal.
Dit vind ik het aller belangrijkst en doe ik op fietsen na het vaakst. Ik doe 3 keer in de week aan voetbal en het zijn ook nog eens drie dagen achter elkaar. Op vrijdag avond van 6 tot 7 heb ik keeperstraining bij onze club. Dat is gewoon erg gezellig en je steekt er dingen van op. Daarna heb ik van 7 tot 8 nog training met ons team. Daarbij werk je aan je techniek en dat soort dingen. Dan komt de zaterdag en die is het meest frustrerend! We hebben een wedstrijd. En omdat ik op doel sta heb ik het overzicht over het hele veld, ik zie dus waar mensen vrij staan, waar mensen worden gedekt, wie de bal heeft afgepakt, enz.. Het jammere  is is dat je ook de fouten ziet en dat is frustrerend, maar hier kan aan gewerkt worden en het is en blijft een spel! We zijn geen jong Ajax! Het zou wel leuk zijn natuurlijk, maar dat zijn we niet. We hebben nu de eerste wedstrijd verloren maar dat is in een competitie voor een beker. Dus eigenlijk is het seizoen nog niet echt begonnen en zijn het gewoon nog oefen wedstrijden. Dan hebben we nog de zondag en dan heb ik ook keeperstraining, maar dan van een oude AZ keeper. Hiermee was ik net mee begonnen toen ik mijn blessure heb opgelopen. Hiermee ga ik over twee weken weer ongeveer mee beginnen en ik heb er op zich heel veel zin in.

Hardlopen.
Ondanks dat ik dit pas net een maand aan het doen ben vind ik het geweldig! Gewoon lekker afkoelen, nergens aan denken, de natuur… Het is gewoon mooi! Ik doe het dus twee keer in de week en soms sla ik het over bijv. als ik die dag al een wedstrijd heb gehad want dan wordt het misschien te veel voor mijn knie.

Fietsen.
Nog iets wat ik super fijn vind en wat ik vijf dagen in de week doe. Ik vind het gewoon lekker dat als ik net wakker ben om dan jezelf wakker te fietsen. En ja, de regen en wind is minder, maar ik kan er wel heel erg van genieten!

Gym.
Ondanks dat er kinderen zijn die hier echt een bloed hekel aan hebben, houd ik er echt heel erg van! Ik ben zelf iemand die toch wel het beste uit zich zelf naar boven wil halen en ik word echt gefrustreerd als het me niet lukt… Ook beoefen je allerlei sporten die ik zelf niet speel en dat is ook erg leuk om te doen!

Honden.
Waar ik ook van kan genieten is om met de honden naar het park te gaan en dan een stukje met hun te gaan rennen. De honden vinden het leuk en ik geniet er van dat zij het weer leuk hebben. Zij blij, ik blij!

Dit zijn zo ongeveer mijn activiteiten in de week. En als je dit alles ineens niet meer mag doen valt een groot deel van je activiteiten weg… Ik ben super blij dat ik dit alles kán doen! Mijn blessure heeft natuurlijk nadelen maar toch ook een voordeel. Ik ben er achter gekomen hoe belangrijk sport voor mij is. Als ik niet voldoende beweeg word ik lui en ben ik te druk om te gaan slapen… Het is dus maar beter dat ik blijf sporten, haha!

xjes-Anne

Geef een reactie

