DIY back 2 school

Heey all,

Vandaag laat ik jullie mijn #back2school schriften zien. Ik weet het, het is wat laat maar ja… Ik ben best wel blij met het resultaat en kan dus ook niet wachten om het met jullie te delen!!

Om te beginnen wil ik met jullie bespreken hoe ik op het idee ben gekomen van deze DIY’s. Allereerst ben ik op de Hema site gaan kijken. Meestal hebben ze daar wel dingen waarvan ik denk: hé, dat lijkt me leuk! Nee, dat was dit jaar niet zo… Wel zag ik een agenda met een Loesje spreuk erop en dat bracht me aan het denken. Ik was ook al wat wezen kijken op Pinterest en ik vond zwart wit toch wel een erg cool effect geven. Ik wilde ook iets met plaatjes doen die misschien bij de spreuk paste en zo zijn mijn schriften tot stand gekomen!

DSC_0037

Dit zijn dus mijn schriften. Hierboven zijn er een paar en ik vind ze echt super leuk! Sommige hebben mij ook echt gemotiveerd dus het is niet alleen leuk maar ook nog eens handig 😉 .

Nodig:

  1. Harde kaft schrift (karton kleurig van de Hema, hoeft niet persé maar ik vind het het fijnst werken)
  2. Loesje spreuken
  3. Plaatjes die bij je spreuk past (in zwart wit, kan via picmonkey.com)
  4. Boeklon (Action)

Stap 1.
Je typt je gekozen Loesje spreuk in Word want als je de afbeelding met de spreuk uitprint wordt die onscherp. Ook print je je zwart wit plaatje uit.

Stap 2.
Je print het plaatje en de tekst uit en je plakt het plaatje en de tekst op je schrift.

Stap3.
Dit is je eigen keuze maar ik zou het zeker doen! Boeklon. Pak je boeklon en doe dit over je hele schrift. Zo blijft je schrift netjes en wordt hij niet vies.

De volgende DIY heb ik van een YouTuber geïnspireerd. De YouTuber was Sabrina Putri. Zij had een agenda gemaakt met een collage. En nu maak ik dus foto’s en wilde ik nog iets persoonlijks doen. Dus ik heb collages gemaakt met foto’s van mij en vrienden en foto’s die ik zelf heb genomen (weer in het zwart wit want dat is mijn thema voor mijn schriften voor dit schooljaar).

DSC_0040

DSC_0038

Hierboven zie je het resultaat! Ik ga vooral uitleggen hoe ik de collages heb gemaakt want voor de rest ga je gewoon de zelfde stappen af als mijn normale lijntjes schriften.

Nodig:

  1. Foto’s (zwart wit)
  2. Boeklon
  3. Schriften/notitieboekjes/agenda

Stap 1.
Verzamel foto’s die jij leuk vind! Ik heb gekozen om 6 foto’s op een papiertje te doen. Ik heb afgewisseld met foto’s van mijen vrienden en met foto’s van de natuur. Ga naar www.picmonkey.com. Klik daar op ‘Design’ en dan op ‘4×6’. Links in je beeld krijg je allemaal figuren waaronder ook een vlinder, hier klik je op de vlinder. Daar staat dan onder overlays ‘add your own’. Hier klik je weer op en nu kun je je eigen afbeelding toevoegen. Zo ga je door totdat je tevreden bent en dan sla je de afbeelding op.

Stap 2.
Ga naar Word. Bovenin heb je de opties om op bestand, start, invoegen, enz. te klikken. Hier staat ook ‘pagina-indeling’, hier klik je weer op. Dan heb je helemaal links ‘marges’ staan, hier klik je weer op en je klikt smal aan. Nu voeg je je collage toe en maak je hem zo groot als het velletje papier. Ben je tevreden? Dan print je hem uit.

Daarna plak je je afbeelding op en doe je de boeklon er weer omheen. En dan zijn je schriften, agenda, notitieboeken enz. weer klaar! Ik ben er erg blij mee en ik vind het er super leuk uitzien!

xjes-Anne

 

 

 

Geef een reactie

