Voor- en nadelen

Heey all,

Oppassen is natuurlijk een mega chil baantje!! Maar vergeet niet, aan alle voordelen zitten ook nadelen… Zo had ik gister avond alles gepland maar kwam er iets tussen omdat het meisje waar ik op pas hulp nodig had. Ik heb dus niet uitgebreid de tijd gehad om een artikel te schrijven… Toch wil ik wat online gooien dus hier komen wat voordelen en nadelen aan het oppassen.

Nadelen:

  • Je kan ’s avonds niks afspreken.
  • Soms loopt het in de soep met wat je allemaal wilde doen die avond omdat er wat is met het kind waar je op past.
  • De tv werkt misschien anders waardoor je hem niet aan krijgt… Is mij nog nóóit overkomen ofzo, hihi…
  • Je vergeet iets waardoor je bijv. iets niet kan doen voor school, want ja je kan niet zomaar even naar huis gaan om dat ene boek te halen.
  • Omdat je laat thuis bent lig je meestal ook laat op bed.

Maar gelukkig zijn er meer voordelen dan nadelen:

Voordelen:

  • Samen spelletjes spelen.
  • Verhaaltjes lezen.
  • Irritaties over school aanhoren.
  • Kletsen.
  • En ja, geld hoort er ook bij.
  • Je kan je huiswerk maken.
  • Je kan blog artikelen schrijven.
  • Helpen als ze hulp nodig hebben.

Er zijn nog veel meer voordelen maar zo gauw komt dat niet bij mij te binnen.

xjes-Anne

 

 

Geef een reactie

