Check✓

Heey all,

Een tijdje geleden had ik een artikel geschreven over angsten. Hierin had ik ook geschreven over dat ik van de hoge duikplank af wilde duiken. Nu was ik laatst op de bbq van het zwembad en daar heb ik wat dingen van mijn ‘Bucketlist’ kunnen weg strepen.

✓ Van de hoge duikplank af duiken!
Ik heb echt letterlijk ong. 15 minuten op de duikplank gestaan om te bedenken wat er allemaal fout kon gaan. Toen bedacht ik mezelf over wat ik in het artikel over angsten had gezegd.

Ieder mens heeft een geest en die is behoorlijk creatief qua denken. Denk dan bijvoorbeeld aan fantasieën, oplossingen, problemen etc.. Problemen en oplossingen hebben een verband, namelijk: zonder een probleem is er geen oplossing. Dit is best logisch. Wij mensen zijn heel goed in het bedenken van scenario’s die een echt leven kunnen gaan leiden. Dit kan soms wel eens van pas komen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat we dingen bedenken die ons tegenwerken. Iedereen heeft wel onlogische gedachten die vergezocht zijn. Als we die gedachten samen doen met angstprikkels, wordt het aannemelijk dat ieder mens ook de potentie heeft om zo’n onlogische vergezochte angst te vormen.

Je kan er dus wel vanuit gaan dat sommige angsten ook nergens op slaan. Want onze creatieve gedachten kunnen dus ook angsten worden.

Toen ik dit weer in mijn gedachten had deed ik mijn ogen dicht en begon ik tegen mijzelf te zeggen: gewoon lopen en laten vallen. Dit heb ik echt 50 keer tegen mijzelf gezegd en toen stond ik op het einde van de duikplank en liet ik mezelf vallen! Ik ben zó blij dat ik dit heb gedaan!!

In het donker zwemmen!
Dit was zo ontzettend gaaf!! Want het water is heel erg mooi door de lichten die op het water schenen. Ik keek dus onder water en het was echt mega wazig! Dit was best heel gek want ik kijk altijd onder water en ik zie normaal niet wazig en toen dus wel.

In het donker op het springkussen!
Dit was echt grappig! Je zag bijna niet waar mensen waren dus liep je weleens tegen elkaar op! Het was wel beetje nat, maar dat heb je altijd ’s avonds. Maar je moest dus wel uitkijken dat je niet uitgleed.

Verstoppertje in het donker!
Normaal verstoppertje vind ik niet zo heel erg leuk… Maar ’s avonds is het zó grappig!! Je kan gewoon ergens liggen en omdat het zo donker is ziet degene die je zoekt je niet zo snel liggen.

Dit artikel is niet zo heel erg lang maar ik vond het gewoon leuk om even met jullie te delen.

xjes-Anne

Geef een reactie

