Telefoon gestolen??

Heey all,

Ik had zaterdag de schrik van mijn leven! Zaterdag is het de dag van de voetbal. We moesten naar een uit wedstrijd en ik had mijn telefoon meegenomen. Het was een hele leuke wedstrijd, we hebben wel verloren met 6-1 maar het was echt echt een hele leuke wedstrijd. Voor de wedstrijd hadden onze ouders nog gezegd: neem je telefoon nou niet mee hij kan alleen maar gestolen worden! Na de wedstrijd gingen we douchen en de kleedkamer schoonmaken. Op een gegeven moment waren we klaar en wilde ik even mijn telefoon pakken. Maar hij was niet op de plek in mijn tas waar die normaal wél zit. Ik heb mijn hele tas op de kop gegooid maar er zat geen telefoon in. Het rare was mijn zusje haar telefoon was er ook niet. Een paar minuten later kwamen we erachter dat de telefoon van een ander teamgenoot ook weg was. Wij raakte in paniek en in de auto baalde ik dus echt enorm!! De rede dat ik zo baalde was dus omdat ik ál mijn wachtwoorden op mijn telefoon had staan, echt alle!! Ik had dus al bedacht wat we thuis gingen doen. Eenmaal thuis rende ik naar boven om mijn laptop te halen en om al mijn wachtwoorden te wijzigen. Toen zeiden onze ouders dat zei onze telefoons hadden en dat we ons lesje wel hebben geleerd. Ik ben toch best wel blij dat ze dit hebben gedaan want ik laat nooooiiitttt meer mijn telefoon achter in de kleedkamer. Als ik hem al meeneem geef ik hem aan een van de ouders zodat er in ieder geval toezicht is op mijn telefoon.

Ook al was mijn telefoon dan niet echt gestolen heb ik er wel wat van geleerd, namelijk:

  • Zet nooit, maar dan ook nooit, je wachtwoorden op je telefoon!
  • Zorg dat je een back-up hebt van al je contacten!
  • Zet regelmatig je foto’s op je computer of ergens anders maar zorg dat je een back-up bestand hebt.
  • Een ‘find my phone’ app installeren.
  • Je kan ook je telefoon vergrendelen. Klik HIER voor die site.

Nou mensen, inmiddels ben ik bijgekomen van de schrik en kan ik er wel om lachen. Ik heb er wat van geleerd en ja… Ik hoop dat het me eigenlijk nooit overkomt maar ja daar heb je weinig over te zeggen.

xjes-Anne

Geef een reactie

