Uitgebrand

Heey all,

Laatst was er een autobrand op de A7 en ik was er getuigen van! Ik fietste naar huis met mijn zusje en toen zagen we wat rook. Er rijd daar ook wel is een stoomtrein maar die hoor je en nu hoorde ik die niet. Toen we wat beter gingen kijken zagen we ook een vlam. Na een paar seconden besefte ik pas dat er een auto in brand stond. De man die in de auto zat was er gelukkig al uit maar hij pakte nog van alles uit zijn auto, best logisch maar er waren steek vlammen. De man bleef naast zijn auto staan, wat niet zo slim is als daar nog benzine in zit. Een andere auto was even later gestopt en hield de man bij zijn auto vandaan. Ik was toch best wel bang dat de auto ging ontploffen. Na een tijdje stonden er best wat mensen te kijken en de brand werd nog erger. Het gras waar de auto op stond begon hier en daar ook al wat vlam te vatten dus het vuur werd groter. Na ong. 5 minuten was er dan eindelijk een ambulance. Ik denk dan bij mezelf: als die man nog in de auto had gezeten of zwaar gewond was, dan was de ambu mooi te laat geweest… Toen de ambulance er was heeft het nog 10 tot 15 minuten geduurd voordat de brandweer of de politie er was.

Dit vond ik toch best wel eng om mee te maken want er was een kans dat het oversloeg op een andere auto want er reden nog steeds auto’s langs de auto die in vlam stond. Ik zelf vond het ook best wel slecht dat het in totaal 20 minuten heeft moeten duren voordat alle middelen er waren om alles op te lossen. Ik snap heus wel dat ze reistijd hebben maar stel nou dat er toch iemand in die auto zat hè… Ik zou echt niet weten hoe het dan was gegaan! Gelukkig is het goed afgelopen maar ja het had dus ook anders kunnen gaan.

20160908_161500

xjes-Anne

 

Geef een reactie

