Waarom internet?

Heey all,

Ik besefte mij laatst ineens hoe blij ik eigenlijk moet zijn met internet. En het lijkt allemaal van zelf sprekend maar dat is het natuurlijk niet! Er zijn genoeg plekken waar mensen geen internet hebben. Ik wil toch even laten weten waarom ik blij ben met internet en wat er eigenlijk allemaal weg valt als je geen internet meer hebt.

  1. Als eerst zou mijn blog niet meer kunnen! Als ik daarbij nadenk denk ik echt van wat moet ik dan doen als ik iets heb wat ik gewoon moet delen. Mijn vriendinnen die weten het namelijk al en ik kan niet elk mens aanspreken en mijn verhaal gaan vertellen. Ik zie het nu ook echt gewoon voor me, haha!!
  2. YouTube… Kijk ik vind het dus echt super om video’s te mogen maken en ze te editten maar nu heeft het ook nog zin dat ik ze maak en edit want als ik ze niet online kan zetten stop ik er vet veel tijd in maar waarvoor?
  3. Contact met andere mensen die ver weg wonen. Even een appje sturen naar iemand, even een foto liken en daarop reageren, een mailtje sturen, het is zo van zelf sprekend dat we dit kunnen! Maar als ik even na ga dan word het heel moeilijk eigenlijk! School opdrachten waar je voor samen moet werken. Ik heb nou niet altijd tijd om af te spreken en dan regelen we het via de app. Op een foto reageren van iemand die je op vakantie heb ontmoet. Mailen met familie die ergens anders in Nederland woont. En dan kom ik toch met het voorbeeld over Zuid-Afrika, hoe zou ik contact moeten houden als er geen app was? Ja een brief maar dat duurt ontiegelijk lang voordat die is aangekomen…
  4. Magister… Even serieus hè, ik ben heel erg van mijn agenda maar ook ik vergeet soms om het huiswerk op te schrijven, dan neem je snel een kijkje op magister en je weet je huiswerk. Dat kan niet als er geen internet is! Dus als je dan iets niet hebt overgenomen weet je het gewoon niet.
  5. Online bestellen gaat ook niet meer. Wij wonen nou niet echt in de buurt van winkels, ja een klein stadje is 15 min. verderop met de auto maar daar hebben ze geen H&M en daar kom ik toch wel graag. Het is dan dus makkelijker om even snel wat te bestellen. Maar dat kan dan ook niet meer.

Eigenlijk is het zo vanzelf sprekend en ik denk dat we best wel wat bewuster mogen worden van hoe goed wij het hier in Nederland eigenlijk hebben! We mogen onze mening uiten, we hebben drinkwater, we mogen voor ons zelf opkomen. Ik vind dat we echt heel erg blij moeten zijn dat we zo mogen leven.

xjes-Anne

 

Een gedachte over “Waarom internet?

Geef een reactie

